Engers Startet 19.Mai.2021 Del på Facebook Startet 19.Mai.2021 Jeg har 2 stk D3 190 fra 2008 i båten. Gass/gearspaken til BB motor er litt hard / treg, mens den til SB motor er helt fin. Har forøvrig vært sånn i flere år, men nå tenkte jeg at det kanskje går an å gjøre noe med det. Derfor spørsmål til dere her på forumet. Er det noen smørepunkter ved spaken på disse ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Er det ikke justering av friksjon på disse? Er vel elektroniske spaker. Sett i manual? Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 19.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Det er ikke elektroniske spaker. Det kom et par år senere tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Ok, da vil jeg tro det er styrekabelen som er trå, men pleier vel å være friksjonsjustering på noen mekaniske spaker også. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 (redigert) Det er vel ikke spørsmål om hvorvidt de bør smøres. Jeg har av Volvospaken min med ujevne mellomrom og smører opp. Works as a miracle. Når så mye er skrevet, jeg sprayer litt i andre enden også. Redigert 19.Mai.2021 av Jernbåten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 19.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Jernbråten. Hvor smører du da? Er det i noen bevegelser, eller er det i gear og gassvaier ? Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 19.Mai.2021 Del på Facebook Svart 19.Mai.2021 Tror du skal legge ut et bilde av hva det er du har for noe, gir som regel mer detaljerte svar. Jeg har en sidemontering der jeg tar av kontrollarmen og skrur av et deksel. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Hvis det er brune vaiere, så er det beste å bytte ut, med nye. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Engers Svart 20.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Sånn ser spakene ut. Når jeg tok av ene dekslet på toppen, kom jeg ikke til noe. Jeg må vel ta av hele dette dekslet, og da må jeg vel av med spakene også. Noen som vet hvordan det gjøres ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.