MaxeC Startet 20.Mai.2021 Del på Facebook Startet 20.Mai.2021 Noen som vet modell og merke på 9,9/10HK som kan trimmes til høyest effekt og hva må eventuelt gjøres for å oppnå den effekten. Har hørt Tohatsu 2takt kan få over 20HK Sitér dette innlegget Link to post
ballistic Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Av nyere modeller er det Yamaha 9,9sport som kan oppgraderes med ny forgasser til ca 3000 kr , så har du 20 hk. Mercury/Tohatsu 10 efi kan oppjusteres til 15 hk ved å fjerne ei sperre på slik at du får større utslag på gassarmen. Om du bytter ECU får du 20 hk, denne koster ca 2441 fra Ravns Garage. Mercury veier forøvrig ca 47 kg så den er relativt lett, Yamahaen veier vel ca 53 kg om jeg husker rett. Suzuki kan også lett oppgraderes fra 9,9 til 20 hk, men har ikke hatt denne så vet ikke priser på kit. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 MaxeC skrev for 6 timer siden: Har hørt Tohatsu 2takt kan få over 20HK høres ut som såkalte "skryte hk".. De aller fleste 2T 9,9 hestere er nedtrimmede 15 hestere. Tar man "plomberinga" (som kan være utført på ulike måter) så blir noen modeller 13,6 hk, andre 15 hk. Tohatsu har også en modell på 18hk men den har større sylindervolum. Så noen har nok trodd at deres 9,9 er "nedblombert 18" , som så har vokst til over 20 .. Samme med Tohatsu 25hk , den omtales gjerne som 25 (32)hk Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ballistic Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Det stemmer nok bra. Kjøpte en ny Yamaha 9,9D , tror det var i 94, denne ble ombygd til 15 hk fra forhandler. Vet ikke hva ytelsen på denne ble, den gikk greit men mener å huske at Yamaha oppga sin 15 hk til å yte 14,4 hk. Så er nok litt psykologi i ulike modifiseringer:) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 ivar skrev for 2 timer siden: Tohatsu har også en modell på 18hk men den har større sylindervolum. Så noen har nok trodd at deres 9,9 er "nedblombert 18" , som så har vokst til over 20 .. Kan bekrefte det du skriver her for hadde selv en slik genuin 18hk Tohatsu i en del år. Angrer fortsatt på at jeg solgte den! Var uten tvil den største motoren med den laveste vekten den gang og passer svært godt på lette joller. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
xr4ti Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 Har Suzuki 9,9 (2017) og har oppgradert den, legger ved link til tråden min. Har nå brukt den uten ulemper disse årene. Knallfin motor, starter lett, aldri noe tull og bruker lite fuel. Skal jeg utsett noe på den motoren så er det den er litt tung å dra i gang (selve snortrekket) for de som ikke har så mye muskler som en voksen mann. Har fortsatt ikke byttet ECU og det er kun når en er alene i båten den går i turtallsperren, aldri med last eller medpassasjerer. Gjøre 2017 Suzuki 9.9 om til 20hk. Hvordan? - Båtforumet - baatplassen.no. Din hjemmehavn på nettet! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 20.Mai.2021 Del på Facebook Svart 20.Mai.2021 ivar skrev for 13 timer siden: høres ut som såkalte "skryte hk".. De aller fleste 2T 9,9 hestere er nedtrimmede 15 hestere. Tar man "plomberinga" (som kan være utført på ulike måter) så blir noen modeller 13,6 hk, andre 15 hk. Tohatsu har også en modell på 18hk men den har større sylindervolum. Så noen har nok trodd at deres 9,9 er "nedblombert 18" , som så har vokst til over 20 .. Samme med Tohatsu 25hk , den omtales gjerne som 25 (32)hk De gamle t-250 motorene yter vel ca 20hk, det er blueprinta 9.9 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.