Pime Startet 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2021 (redigert) Hvis man har satt opp solcelleanlegg (24V)for vedlikeholdslading (ref feks forbruk til lensepumpe) av startbatteriene og av forbruksbatteriene, kobler man dette fra på noen måte, når man starter motoren? Jeg har en Volvo Penta TMD100A med to dynamoer, som ser ut til å lade med litt over 27V. Redigert 22.Mai.2021 av Pime (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 Ingen grunn til det. Mine er tilkoblet alltid, året rundt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SoBo Svart 22.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2021 Solcelle regulator og regulatorer i dynamoer tar seg av ut og innkobling. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.