torelovaas Startet 22.Mai.2021 Del på Facebook Startet 22.Mai.2021 Har en 2010 LP 6 som kun har 220 timer . Den ble erstattet av en 2008 som havarerte. alarm som gikk ved oppstart var lavt nivå i girolje. Denne er helt full og ok. Tok av kabel for girolje og alarm borte. Ved prøvekjøring i går på sjøen , blir motor varm , uten at alarm går ? Alarm på motorpanel virker og har virket for dette på den gamle motoren. Forsøkte å jorde ledningen , uten endring . Kan det være endret i kabelstokken på modeller ? Så til hovedproblemet ; Motor Varm. Det virker som det er god flow på sjøvannssiden , god kjøling på intercooler , oljekjøler , servo olje kjøler osv , MEN ikke på varmeveksler for glykol/ vann. Tok ut termostaten , og det ble suksess, temperatur gikk ned .Tenkte da at denne var da defekt , men det var den ikke . Ved oppkok i mors gryter , åpner denne på 70 c . Kan det være at denne er ustabil ? Trengs det systemrens i motor ? I såfall , forlag til noe som virker ? motoren har lavt timetall og kun gått noen få timer i året . kjenner at det er greit å finne feilen og ikke bare håpe på at det var noe rart ...... takk for forslag Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Worry II Svart 22.Mai.2021 Del på Facebook Svart 22.Mai.2021 Har du varmtvannsbereder ? Kan kranen/e til den være stengt ? Første som slår meg og som kanskje kan påvirke sirkulasjonen om den ene er stengt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.