Jump to content

Liten oljelekkasje på Volvo Penta DPS - A drev.


Luckystrike

Recommended Posts

Etter årets slipping av båten og service på drevet har det ligget en veldig tynn oljefilm bak hekken når vi har lagt til brygga.  Har prøvd å se hvor det kommer fra, men det er ganske umulig da det virker som det er veldig lite, og ikke finner hvilke side det kommer fra. Men likevel ligger det en tynn film bak hekken hver gang vi stopper opp. Idag heva jeg drevet helt opp i trailerposisjon. Da virker det som om oljetrekket forvinner. Båten lå slik i ca en halvtime uten antydning til noe spor i vannet. Finnes det en opplagt forklaring på hvor det kan lekke ? Peilepinnen/påfyllinga er over vann, så det er det eneste jeg tenker som ikke er under vann når aggregatet er hevet. Og muligens også lokket der girsjalteren står. Men er det noen som har en lys idé på hvorfor det ikke siver ut noe når drevet er hevet ? Kjenner meg litt mer beroliga og tenker det må være mulig å finne ut av dette. Håpet var at jeg slapp å ta båten på land, og i alle fall at ikke sjøvann trakk inn i drevet. Om det bare var olje fra trimsylindere, styring eller flaps så er det jo ikke katastrofe så lenge en passer på nivået, til høsten og båten skal på land likevel.

Drevet er koblet til en VP D4 - 190 hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...