Dani Startet 22.Mai.2021 Del på Facebook Startet 22.Mai.2021 Hei. har kjøpt en båt med yanmar motorer. vi merket at den ene motoren ryker mye kontra den andre. Fikk sjekket dette med mekanikker , han byttet dysespisser på alle da di var dårlige. Problemet var der fortsatt. Han mente vi måtte kjøre den litt for di måtte gå seg til. Vi tok båten på en liten tur , fikk motorene gode og varme før vi løfter den i plan. Kjører vel i sirka 2 min i marsjfart så plutselig slår alarm inn på den gjeldene motoren, lite kjøleveske! Jeg drar spakene tilbake å da røyklegger vi hele båten med hvit røyk. Stenger av motoren å kommer meg inn på en motor. båten blir fraktet på verksted . Dem konkluderer at lite komp på en sylinder og blåst pakning. Pluss turboen var helt gåen. Dem bytter alt pluss eksosventil der komp testen viste dårlig. Vi får båten igjenn, å da er den verre en noen gang pluss at den ikke går på alle 6 å den ryker mørkt. Båten gikk helt fint når den ble tatt opp og ingen røyk. Jeg mistenker at den kan ha fryst i vinter , båten har tidligere gått i Bergen bare slo meg at dem har mye varmere vinter der enn her på Østlandet. Kan det da være at kjøleveske på motor ikke holder mål ? Har ikke sjekket hvor mye den holder , men det skal jeg gjøre . eller er det noen her inne som kan gi meg noen tips på veien ? Eller sette meg i kontakt med en mekanikker som kan yanmar . båten er en sea ray 375 sundancer motor 6lpa stp 900 t på tellern Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.September.2022 Del på Facebook Svart 28.September.2022 Hei, hvordan gikk det med motoren din? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 30.September.2022 Del på Facebook Svart 30.September.2022 Flere her som har sånn motor og synes det er greit med en sluttrapport. Ser mr Dani var innom forumet for noen timer siden. Det kommer sikkert et svar. Forøvrig Diselfan, takker for mange fine og opplysende innlegg her inne. Gull. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.