Jump to content

Pioner multi prosjekt

Sommer1990

Recommended Posts

Har kjøpt meg en Pioner Multi som trenger en del kjærlighet. 

Første problem jeg hadde håpt å takle er vinsjen til bauporten. 

Screenshot_20210522_213717_com.facebook.orca_edit_489380304254492.jpg.fd8acb58f4e6c8673ee8b987aab90f19.jpg

Vinsjen går kun ene veien. Virker som om det ligger inne en lås av ett slag som gjør at jeg ikke får fri ut. Noen som vet? Mangler forresten sveiven så har prøvd med skrujern.

Takk Mons, fikk det til 😀

Jeg som misforstod 😁

Men, neste spm. Tok og snudde båten på hode i dag for å inspisere den skikkelig under og ser da at det er en del dype riper. Hvor tykk er båten i bunn? Dypest ripe er kanskje 1cm dyp men kan ikke se at det er antydning til hull. 

IMG_20210529_120459.jpg

IMG_20210529_120331.jpg

Sommer1990 skrev 12 minutter siden:

Tok og snudde båten på hode i dag for å inspisere den skikkelig under og ser da at det er en del dype riper

De kan du fylle i med vanlig limpistol-universal-smeltelim. Bruk en hårføner og varm opp både båten og limen og stryk limen ut. Viktig at båten smelter litt men ikke så mye at den faller sammen.

Hadde en halvmeter lang sprekk i bordgangen på en Pioner en gang og denne metoden fungerte helt supert. Hvite felter etter å ha gnisset i brygge, stein e.l. fikses også med hårføner. Forsvinner nok ikke helt men blir i alle fall samme farge som båten.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

...og @Sommer1990, Velkommen til Båtplassen :flag_bp:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Vanskelig å vite hvor tykk båten er på forskjellige steder. De har en form de tømmer passelig mye varm plast oppi, så roterer de formen til plasten er stivnet. De kan velge å la den stå med feks bunnen ned en stund ekstra eller legge på litt kjøling hvis det er områder de vil ha tykkere.

Har sett båter som er sprukket, og det er sjelden det er så mye som en cm gods.

Skrap rent og prøv slik Svein forteller. Han sier ofte noe fornuftig ;-)

Når du har hoppet i de første bølgene bør du ta en titt under for å se om det holder.

Lykke til!

Mons

Takk for svar. Og takk for velkomst 😀

Har snakka med lokal pioner forhandler og de har slike pinner med plast på lager. Har også varmluftpistol med munnstykke til plastbeising fra tidligere prosjekter 😁

Spyle og skrape rent imorgen så ser jeg om jeg kanskje får sveiset inn litt tidlig neste uke. 

Hvor mange grader som må til for at plasten skal begynne å smelte? Har ett smørejern jeg bruker til prepping av ski. Mener dette går til 160grader. Kan det funke til å få bort litt små sår og rifter, eller er det ikke varmt nok? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...