Buddy69 Startet 23.Mai.2021 Del på Facebook Startet 23.Mai.2021 Får ikke start på en Mercury Optimax. Den oppfører likt som når dødmannsknappen ikke er på. Feilsøkte på selve knappen. Den ser ut til å virke, jeg har kontakt mellom de to ledningene når knappen står i off og ingen kontakt når den står i Run. Det jeg stusser litt på er når jeg tar bort knappen og måler på de to ledningene som går til motor(?) har jeg kontakt mellom disse. Hadde forventet ingen kontakt..? Kan for lite om dette tema, noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Mai.2021 Del på Facebook Svart 23.Mai.2021 (redigert) Du kan ha brudd i en ledning,, en manual. https://docplayer.me/14615920-Innholdsfortegnelse-forord.html Noe her Redigert 23.Mai.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mizar Svart 23.Mai.2021 Del på Facebook Svart 23.Mai.2021 Dødmanns-knappen er vel en kortslutning som forsvinner i "RUN" posisjonen? Tegningen tyder på at denne kortslutningen er til stede hele tiden, så jeg ville feilsøkt nærmere motoren for å se om det er en kortslutning et sted i selve kabelen. Altså mellom dødmannskneppen og motoren. (Men jeg vet ikke mer om hvordan dette virker i "andre enden" enn trådstarter selv sier...) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.