antonc Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Hvilken lader skal jeg bruke i båten, har en Sterling Power 230v 60amp for 4 batterier som er defekt hilsen Ivar Anton antonc@online.no Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bellil Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Tror du bør endre emnetittel slik at den blir litt mer forklarende. Feks "Anbefalt erstatning for 60 A batterilader", "Erstatning for defekt Sterling xxx batterilader" eller noe tilsvarende. Det enkleste er vel å kontakte Becker og si hvilken lader du har i dag, typebetegnelse etc og hva han har som erstatning eventuelt om den du har kan repareres. Har du fire batterier koblet sammen eller fire separate batterier/batteribanker? Hvilken type batterier er det? Bly/syre, AGM, LiFe eller og er alle batteriene av samme type? Hvilken kapasitet har batteriene/batteribankene i A? Dette har betydning for hvor stor lader du faktisk har behov for. Ønsker du billigste modell eller en med overvåking- og justeringsmuligheter via for eksempel mobil? Kanskje en kombinert med inverter så du får 230 V uten landstrøm. Det er mange valg. Selv kjøpte jeg en Sterling på 45 A (trur eg :-) med tre utganger for tre år siden og er godt fornøyd med den, men i dag kunne jeg ønsket meg en Victron for da kunne jeg hatt batteriovervåker, solcelleregulator og lader med overvåking på mobil. Quote A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts