Jump to content

Hvilken lader for 4 stk 60ah batterier?

antonc

Recommended Posts

Hvilken lader skal jeg bruke i båten, har en Sterling Power 230v 60amp for 4 batterier som er defekt

hilsen Ivar Anton 

antonc@online.no

Tror du bør endre emnetittel slik at den blir litt mer forklarende. Feks "Anbefalt erstatning for 60 A batterilader", "Erstatning for defekt Sterling xxx batterilader" eller noe tilsvarende.

Det enkleste er vel å kontakte Becker og si hvilken lader du har i dag, typebetegnelse etc og hva han har som erstatning eventuelt om den du har kan repareres.

Har du fire batterier koblet sammen eller fire separate batterier/batteribanker?

Hvilken type batterier er det? Bly/syre, AGM, LiFe eller og er alle batteriene av samme type?

Hvilken kapasitet har batteriene/batteribankene i A? Dette har betydning for hvor stor lader du faktisk har behov for.

Ønsker du billigste modell eller en med overvåking- og justeringsmuligheter via for eksempel mobil?

Kanskje en kombinert med inverter så du får 230 V uten landstrøm.

Det er mange valg.

Selv kjøpte jeg en Sterling på 45 A (trur eg :-) med tre utganger for tre år siden og er godt fornøyd med den, men i dag kunne jeg ønsket meg en Victron for da kunne jeg hatt batteriovervåker, solcelleregulator og lader med overvåking på mobil.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L