johnarne Startet 24.Mai.2021 Del på Facebook Startet 24.Mai.2021 Nybegynner spørsmål... Jeg har et 100a start blybatteri, som lades av dynamo ved drift, vsr fra start batteri til forbruksbatteri bank 2 x 100a bly.. Men skal byttes til agm. 2 x 100a. Di tåler vel ikke å få strøm hele tiden fra dynamo? Åssen løser jeg dette??. 🤔😅 Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 24.Mai.2021 Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Det er vel float spenning på over 14v fra landstrøm i dagevis som er verst for agm batterier. Hvor lenge kjører du typisk om gangen? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
johnarne Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Tja, ca 6timer til 1 døgn i 2knop..fisker Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2021 Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 (redigert) Ikke noe problem. Det er konstant landstrømlading over lang tid uten bruk av batteriene som dreper de. vi har AGM og har gått nesten 4 døgn sammenhengende for motor. Redigert 24.Mai.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Så da betyr det at jeg kan sette inn agm batteriene og la Di få lading fra dynamo gjonnom startbatteri(bly) og vsr..? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2021 Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Vil tro at du har et skille relé som gir lading til både start og forbruksbank. Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Ja har et volt sensitivt relě (vsr) mellom start batteri og forbruk.. Så når startbatteri er fullt, klikker Det inn og begynner lading av forbruksbank.. Sitér dette innlegget Link to post
johnarne Svart 24.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Sitér dette innlegget Link to post
oberst1 Svart 24.Mai.2021 Del på Facebook Svart 24.Mai.2021 Helt vanlig oppsett det der. Tut og kjør Som lenger opp, vær heller kresen på riktig float-spenning liggende ved landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.