Sttrons Startet 24.Mai.2021 Del på Facebook Startet 24.Mai.2021 Hei. Har en enkel krybbe hvor lettbåten ligger oppi, som jeg da har på plattformen. Holder nå på å tenke ut en grei måte å lage det til slik at jeg kan skru løs og ta vekk krybben raskt og enkelt, slik at plattformen blir flat. Platformen er en ettermontert plattform, jvor dekket er en 3mm alu plate. For å feste krybben nå, er det brukt 6mm a4 bolter, skiver og nylonskive, og denne ser ikke ut til å ha korrodert enda, Mens skruene som holder badestigen er litt mer utsatt. Tenker da å lage en plate som gjenges opp til en 6mm/8mm bolt i midten, og en i hver side. Tanken er da at platene (2stk)skrus fast til plattformens underside, slik at en da kan skru fast en øyebolt ovenfra, for å feste krybbe. Så kommer jo det spm. Som jeg sliter mest med, på arbeidsplassen har jeg mulighet for å få lagd disse, men kan da velge om jeg vil lage i 4-5mm alu og gjenge opp, i 3mm syrefast og gjenge opp/ sveise på en mutter Eller 3-6mm svartstål for å gjenge opp. Svartstål har jeg igrunn utelukket selv. Alu. Vil vel være greiest mtp at plata også er i alu, men hvordan vil det gå med syrefast bolt? Finnes det alu bolter? Syrefast, må det issoleres noe veldig? Eller holder det å legge en nylon plate e.l tec7 i mellom? Ble mange ting rundt en liten tanke her nå på kvelden, men har dagen i morgen på å lage, før en reiser hjem :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.