Jump to content

Selvbygg av betongbrygge........


Steinar S

Recommended Posts

Tengte jeg skulle reine litt på hva det kostet meg å støpe en betong-flytebrygge/bølgedemper. Er det noen der ute som har eller har tilgang til eller vet hvor jeg kan finne teininger på slike brygger? Jeg trenger også å vite hvor jeg kan få kjøpt buffere og annet utstyr til betongbrygger. Har søkt en del på nettet, men finner bare bilder selvfølgelig. Må ha en eksakt byggetegning som viser dimensjoner på betong, isopor og armering.

Link to post
Share on other sites

Tror nok fort kostnadene til dette vil komme opp 40-50 tusen

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tror nok fort kostnadene til dette vil komme opp 40-50 tusen

Det er halv pris det :wink:

 

 

Prøv denne linken. http://www.fardal.no/

 

Det er jo mulig dere kan komme til en enighet om at du får støpe en brygge etter hans spesifikasjoner. Vi bruker disse i vår havn, de er meget solide.

Har sett litt på disse, dem ser bra ut, og det er noen skisser på siden deres også, men jeg savner den fulle og hele arbeidstegningen enno.
Link to post
Share on other sites

Det er halv pris det :wink:

Har sett litt på disse, dem ser bra ut, og det er noen skisser på siden deres også, men jeg savner den fulle og hele arbeidstegningen enno.

Nå vet ikke jeg hvor store brygger du skal støpe, men de som Fardal støper er 12 m og prisen han oppgir er kr 45000. Med utlegging og moringer mener jeg vi betalte under 60000 for hver brygge.

 

Han har en meget god og solid løsning med festene som binder bryggene sammen. Dette er jo et kritisk punkt og flere har hatt uhell med denne delen.

 

Støpeformen for bryggene vil jo også koste en del, men skal du støpe mange brygger kan jo den tjenes inn igjen. Det er jo et imponerende arbeid som er gjort i Bodø.

Link to post
Share on other sites

Har du sett denne??

Ja, har sett det meste som er søkbart på nettet. Denne har store dimensjoner da, hver seksjon er 4 meter bred og 20 meter lang og stikker 2 meter ned i sjøen. Hver seksjon veier over 50 tonn.

Gutta fra Bodø lager en i noe mindre dimensjon. Se her , elementene her veier 14.5 tonn og har en oppdrift på ca. 22 tonn. Altså en flyteevne på ca. 7.5 tonn.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har du prøvd å kontakte de involverte i BBF.....?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

På Bodø båtforenings hjemmeside finner du navn og tlf-nr til alle i komiteen for bryggeproduksjonen.

 

Eller du kan ta kontakt med Robert Langnes som er leder for båtforeningen.

 

Tlf-nr til komiteen og leder finner du på startsiden her hvis du klikker på styret: http://www.bbf-bodo.com/

Redigert av HaJ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...