larole Startet 28.Mai.2021 Del på Facebook Startet 28.Mai.2021 Kjøpte en spyledyse i går for å kunne kjøre motor på land. Jeg hadde forventet et tydelig "gitter" et sted over propellen, men jeg kan ikke se hvor sjøvannet trekkes inn. Kan noen si meg det? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 Nå viser bildene bare den ene siden, det er ikke et gitter og inntak på andre siden da? Eventuelt opp under kavitasjonsplata? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 Er det ikke en rist der da? Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 Hehe, har sjekket begge sider. De er helt identiske. Det er ikke noen steder en slik "øreklokke til spyling" kan passe. Kan det være den saken som viser i bildet? Den er på størrelse med en 5-kroning... Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 7 minutes ago, Familiesnekke said: Er det ikke en rist der da? Jo, men det er helt umulig å få koblet noe vanntilførsel til den vel? For det første vil propellen ta borti en eventuell slange, og i tillegg må propellen av for å komme til den der.... Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 28.Mai.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 Skjønner at jeg nok må fylle et bosspann med vann her ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 «Øreklokkene» passer ikke til alle påhengere… Jeg har en 4hk Tohatsu med tilsvarende «vanskelig plassert» kjølevannsinntak. Når jeg skal starte motoren på land, så bruker jeg en litt større bøtte (murerbøtte), og legger vannslangen oppi der. Jeg er dessuten generelt skeptisk til å sette unaturlig overtrykk på lavtrykksiden på en pumpe, men den skepsisen er kanskje ubegrunnet i dette tilfellet, annet enn at en dårlig impeller vil kanskje ikke bli «avslørt»?! Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 En vanlig 10 liters bøtte er faktisk stor nok til å forsyne min 4 hk Yamaha med kjølevann. Må bygge oppunder så motoren bunner i bøtten, og som Skrotnisse skriver må slangen ligge oppi så det etterfylles vann kontinuerlig. Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 28.Mai.2021 Del på Facebook Svart 28.Mai.2021 (redigert) Disse motorene har en plugg man kan skru inn helt i toppen av stammen under motorblokken. Det må skrues ut en litt større bolt enn de som holder motorblokken. Det går ikke å kjøre denne med spyleklokker. Eventuelt kjøre den i en bøtte/tønne som egentlig er det beste. Undervannshuset på denne er noe større enn yamaha sitt så det går dessverre ikke ned i en 10L bøtte, har prøvd det selv. Redigert 28.Mai.2021 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.