Jump to content

Mariner 5HK, hvor tar den inn kjølevann?

larole

Recommended Posts

«Øreklokkene» passer ikke til alle påhengere…
Jeg har en 4hk Tohatsu med tilsvarende  «vanskelig plassert» kjølevannsinntak. Når jeg skal starte motoren på land, så bruker jeg en litt større bøtte (murerbøtte), og legger vannslangen oppi der.

Jeg er dessuten generelt skeptisk til å sette unaturlig overtrykk på lavtrykksiden på en pumpe, men den skepsisen er kanskje ubegrunnet i dette tilfellet, annet enn at en dårlig impeller vil kanskje ikke bli «avslørt»?!

Disse motorene har en plugg man kan skru inn helt i toppen av stammen under motorblokken. Det må skrues ut en litt større bolt enn de som holder motorblokken. Det går ikke å kjøre denne med spyleklokker.

Eventuelt kjøre den i en bøtte/tønne som egentlig er det beste. Undervannshuset på denne er noe større enn yamaha sitt så det går dessverre ikke ned i en 10L bøtte, har prøvd det selv.

Redigert av Diddn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...