R.O Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 (edited) Måleren viste mellom 1/2 - 3/4 når jeg startet opp på fredag. Stusset litt på det, da jeg mente å huske at tanken var nesten tom. Kjørte en drøy time, og måleren sank litt, dvs oppførte seg normalt. Når jeg så startet opp dagen etter viste måleren 1/4, og det er nok riktigere. En differanse på ca 250Liter. Første gang jeg opplever dette, liker å kunne stole på diesel måleren, noen som vet hva dette kan være..? Edited May 29, 2021 by R.O (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Posted May 29, 2021 Share Posted May 29, 2021 En ekstra motstand i ledninger vil gi høyere utslag om instrumentet er av EU typen som er for 0-180/190 Ohm sensor (motsatt for US). Ville gått over alle koplinger og sett etter at det ikke er vakkelkontakt der. Slik disse instrumentene er laget skal ikke variasjoner i tilførselsspenningen ha noen særlig påvirkning. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Knude Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Hender også at Stav målere henger seg litt opp. Har opplevd det et par ganger i egen båt i det siste. VEMA måler i vanntank som er bare noe måner gammel. Hvorfor er jeg ikke helt sikker på. Quote Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Det er enkelt å sjekke. På wemas hjemmeside står oppskriften https://wema.co.uk/pages/how-to-test-a-sender-fuel-water-holding-tank man måler ohm mellom medningene til giveren Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts