Jump to content

Hvor får jeg tak i «fingerskruene» til Raymarine e95 «cradle»?


Popeye70

Recommended Posts

Etter en lang vinter hvor plotteren har vært på service er de to skruene for å feste plotteren i sin «vugge» (trunnion mount) borte. Vi aner ikke om de forsvant mens plotteren var på service eller om det har skjedd før/etter. Uansett så er skruene borte, og vi trenger nye.

 

Det er disse det er snakk om:

E2462E94-1274-420E-8EBC-783D12AD8C37.jpeg.58f7a52f32b4bda294de7eb3604b393d.jpeg

 

Det er ikke tilfeldigvis noen her på BP som har disse liggende etter oppgradering eller overgang til flushmount, og som selger dem til en fornuftig pris? Alternativt vet hvor vi kan skaffe kun disse to skruene, gjerne brukt?


Jeg er jo såpass gnien at jeg helst ikke vil betale full pris for et originalt sett fra Raymarine, da vi i så fall må kjøpe hele settet med både vugge og skruer, og vuggen har vi jo allerede…

 

På forhånd takk for alle konstruktive innspill!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Fjordland skrev 2 minutter siden:

Mal en bruskork svart, fyll med epoxy og sett en M6 bolt oppi👍. Så gnien er jeg🤣🤣🤣


Ser den, men det er et lite «distansestykke» der skruene entrer inn på vuggen, så jeg må i så fall få tak i to slike og lime fast de også med epoxy. Men det kan alltids være en plan C.

 

Har fått napp på to skruer til en Axiom 9, som er etterfølgeren til C95, så med litt flaks passer de skruene. Fingers crossed!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

pero skrev 43 minutter siden:

Mener jeg har minst 1 liggende. Så den i båten senest i dag ved montering av en C70. Den trenger jeg ikke, gis bort:-)


Jeg tar gjerne imot. :thumbsup:

 

Jeg bor i Oslo, men kan hente i stor-Oslo og sørover til Hurum/Drøbak. Alternativt dekker jeg porto.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg følger opp meg selv:

 

Nå har jeg fått tilsendt to forskjellige sett med fingerskruer for vår Raymarine C95, og ingen av dem passer. De jeg har fått tilsendt er til andre Raymarine-modeller og litt for store, så jeg er fremdeles på jakt etter slike skruer.

 

Jeg har ganske skråsikkert sagt lenger opp i tråden at skruene ikke er noe mindre enn M6, men det kan ikke stemme. De må være M4 (kaaaanskje M5, men tvilsomt). Det er skruene som følger med kitet med modellnr R70001.

 

Er det noen som har slike skruer liggende? De eneste jeg finner tilgjengelig for kjøp er fullt R70001 kit, men jeg trenger kun skruene...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

trixie2 skrev 14 minutter siden:

 

Takk for tipset, men da må jeg ha faste skruer stående i plotteren for å kunne skru på disse vingemutterne. Det er også litt mer ubehagelig (de blir eksponert på siden av plotteren) å komme borti slike vingemuttere enn de originale skruene med rundt gummi/plast-hode.

 

Men det kan være en plan B eller C.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...