Kveit Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 (edited) Jeg skal kjøpe ny dynamo. Min er enten 14V - 60 eller 70 AMP. Maritim selger Mahle MG499 med reimskive som er oppgitt til å passe min motor, men tåler mine kabler og batterier 70 AMP? Startbatteri er 60 ah og har to forbruksbatterier i tillegg. Er det bare "plug and play"? https://www.maritim.no/dynamo-12-vac-70-amp#tabExtraspesification Er det andre utfordringer med å kjøpe uoriginalt? Mahle 499 passer ekstremt mange andre motorer. Vil den passe min?? Edited June 1, 2021 by Kveit (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Passer helt utmeket. Tatt høyde for at du verken informerer motor eller original dynamo. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kveit Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Takk for svar. Jeg er utenfor garantiperiode uansett :) Jeg har jordingskabel som var tredd løst på maskinskrua som fester dynamoen (bak). Er det tilstrekkelig? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TideRace Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Kveit skrev 15 minutter siden: Jeg har jordingskabel som var tredd løst på maskinskrua som fester dynamoen (bak). Da fant du kanskje plutselig årsaken til at den gamle dynamoen ikke virket? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kveit Posted June 1, 2021 Author Share Posted June 1, 2021 Den så sliten ut og slo gnister. Bytter den uansett. Hvor festes normalt jord fra dynamo? Hva må ha kontakt? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kveit Posted June 2, 2021 Author Share Posted June 2, 2021 Den passet ikke :( må i så fall skaffe riktig strammeskive med annen vinkel, for festene er plassert for langt unna. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Hvilken motor har du ? Ser du nummer på den gamle? Eller rett og slett ta kontakt med Bema i Oslo som importerer Mahle til Norge så finner de riktig dynamo til deg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts