ManU-79 Startet 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2021 Da prøver vi igjen ?. Vurderer mulig kjøp av båt med en Perkins 40hk -80mod motor i. Men er ukjent med dette merket. Lurer derfor på om noen har kjennskap til disse, som kanskje kan kort fortalt si om det kan være et lurt kjøp eller ei? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2021 Perkins har vel generelt et godt rykte, men en motor fra 1980 er jo tross alt 41 år gammel. Tror jeg ville sjekket den nøye så sant ikke båten er ekstremt lavt priset. Verdien av motoren i seg selv er vel omtrent null. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bårdp Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 (redigert) Skulle jeg nå først kjøpe en båt med 41 år gammel motor var nokk Perkins et av mine førstevalg. Det var gode og holdbare motorer som det har vært lett å få billige deler til. Disse er produsert i stort antall og sitter i en mengde traktorer, aggregater og anleggsmaskiner i tillegg til i båter. Etter 41 år er det jo en fare for at mariniserings utstyret kan være tært og hvor lett det er å få tak i nytt vet jeg ikke. Redigert 2.Juni.2021 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 Flere perkins til salg på Finn så kjøp en komplett motor så har du å plukke deler av. Hvis den du lurer på er 4108 så har du noe å velge i. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 2.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 Der er en egen Perkins gruppe på Facebook og hvis du vil spørre ekstra der Sitér dette innlegget Link to post
ManU-79 Svart 2.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2021 Bårdp skrev 1 time siden: Skulle jeg nå først kjøpe en båt med 41 år gammel motor var nokk Perkins et av mine førstevalg. Det var gode og holdbare motorer som det har vært lett å få billige deler til. Disse er produsert i stort antall og sitter i en mengde traktorer, aggregater og anleggsmaskiner i tillegg til i båter. Etter 41 år er det jo en fare for at mariniserings utstyret kan være tært og hvor lett det er å få tak i nytt vet jeg ikke. Takker så mye for bra input ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.