Martine29 Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 I Hasselvika, Indre Fosen, ligger det en skikkelig stor treskøyte som ser ut til å være restaurert. Navnet er HELT. Sikkert noen voksne karer her inne som kjenner til denne båten.... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Makiki Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 På Marine Trafic ligger det 2 bilder av båten. I flg Skipsregisteret er Bjugn Sparebank eier. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29 Posted June 2, 2021 Author Share Posted June 2, 2021 Vet at Helt lå lenge på Knarrlagsund på Hitra for rep. Mener verftet heter Ulvan mek verksted eller noe sånt og er fremdeles i virksomhet. Holkestad døde for noen år siden og Bjugn spbank overtok. Hvis man tar hurtigbåten fra Trondheim til Hasselvika så ligger Helt der. Hvis noen har en genuin interesse så kan jeg formidle et navn på en som har opplys om båten. Send en pm i så fall. Bilder tatt her på mårran. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29 Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 Her ligger Hent. Vakkert. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Har lurt på om ikke dette er skuta jeg var på tur med fra Lisboa på returen til Norge sommeren 93, men grunnet mye jazztobakk, surr og dårlig økonomi gikk det svært treigt, og jeg hoppet av før vi var ute av Portugal. Den er svært lik, men det kan være en annen. Husker ikke navnet på skuta, men eieren het Trygve til fornavn. Noen som kobler noe? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
enslagsgjest Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 (edited) Den lå på finn for noen år siden. Kanskje noen har lagret annonsen? Mener Aker Yachts var megler. Edited June 23, 2021 by enslagsgjest (see edit history) Quote Jeg er en slags gjest Link to post Share on other sites More sharing options...
Martine29 Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 Beklager, båten heter HELT. Les litt i starten av denne tråden gutter... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Big Horn Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 1 hour ago, Martine29 said: Beklager, båten heter HELT. Les litt i starten av denne tråden gutter... Det er tydelig at det er samme skute det er snakk om, og gikk ut i fra at Hent var en skrivefeil....... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts