Frivakt Startet 2.Juni.2021 Del på Facebook Startet 2.Juni.2021 Fikk nettopp vite fra marinaen at jeg må vente i 8 dager på utsett av båten. Synes det er uholdbart lenge i en marina med tilsynelatende gode systemer. Går glipp av enda en fin båthelg, og er i et noe ampert humør her. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Der hvor jeg har vinteropplag må man indikere hvilken uke man vil ha utsett allerede når man bestiller opplag. Det er kanskje ikke så lett å vite på høsten når man vil ut igjen neste vår, men det gir i det minste forutsigbarhet og jeg tipper det hjelper marinaen å stable båtene i noenlunde riktig rekkefølge. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
andersb Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Sitat vanlige er å booke en nøyaktig dato i lang tid før sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 2.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 (redigert) HiWard skrev 6 minutter siden: Der hvor jeg har vinteropplag må man indikere hvilken uke man vil ha utsett allerede når man bestiller opplag. Det er jeg også vant til der jeg vanligvis har båten i opplag. De er likevel fleksible dersom det blir endringer. I den mariaen jeg har hatt båten denne vinteren, har de et opplegg der de ikke er avhengig av rekkefølge. De kan ta ut en hviken som helst båt uten å flytte andre. Hadde derfor ventet en noe raskere leveranse. Spesielt nå når det begynner å minke på båter i opplaget. Redigert 2.Juni.2021 av Frivakt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Skal marinaen kun sette båten på vannet eller er det arbeid de skal utføre? I disse dager går de fleste i båtbransjen på høygir og det kan jo hende de har mange andre båter foran i køen som også vil ut i det fine været. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Ingen som får lov å ligge på land hos oss etter 1.juni, da opplagsplassen også er parkeringen til marinaen. Men hvorfor i alle dager er du ikke ute for lenge siden ? Jeg fikk min på vannet 17 mars og har 63 overnattinger så langt i 2021. Bruker båten som båtkontor så mye som mulig, for disse tider går nok over i løpet av sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 2.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Worry II skrev 3 minutter siden: Men hvorfor i alle dager er du ikke ute for lenge siden ? Det kan du si Det skyldes nok tidsoptimisme. Satte i gang litt for mange oppgraderinger som måtte sluttføres. Er vanligvis ute i begynnelsen av mai. Fikk med ekstra hjelp sist helg for å bli ferdig. Men det hjalp ikke stort.. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Om det er noen trøst står min også på land... jeg HATER å være avhengige av andre, og vente på andre, vi er flere mnd bak skjema, pleier være ute i april... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Forsinkelsen kan vel skyldes alt mellom himmel og jord, men og drive opplag & service er ikke noen dans på roser. På høsten prøver opplagseier så godt som mulig å avklare når folk skal ut- og hva som evt skal gjøres med båten etc.. Ofte skal båteier gjøre alt vedlikehold selv og båten skal ut i mai engang.. Da våren kommer og det blir bra temperatur skal alle ha ut båten neste helg, men de må da ha full service, stoffing etc da dem ikke har tid til å gjøre dette selv. I tillegg kommer masse unskyldninger og forflytninger frem og tilbake når folk faktisk vil ha båten ut. Alle forsinkelser og problemer som da oppstår hver vår mener kundene er opplagest skyld.. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Sier fra en eller to dager i forveien, men jeg la ut i tidlig April da Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 2.Juni.2021 Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Når jeg skal ha båten ut, pleier jeg å bestille tid ca ei uke i forkant av når jeg ønsker utsetting. Dette pleier å gå bra, men har full forståelse for at de har mye å gjøre i disse dager, så inntil en ukes ventetid hadde jeg ikke sett på som urimelig. Jeg har en gang måttet vente litt over en uke ved opptak om høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 2.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2021 Ser vel ut til at jeg har hatt urealistiske forventninger til at marinaen skal hoppe når jeg knipser. Får føre det på læringskontoen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.