Jump to content

Hvor lang ventetid har dere på utsett?

Frivakt

Recommended Posts

Der hvor jeg har vinteropplag må man indikere hvilken uke man vil ha utsett allerede når man bestiller opplag. Det er kanskje ikke så lett å vite på høsten når man vil ut igjen neste vår, men det gir i det minste forutsigbarhet og jeg tipper det hjelper marinaen å stable båtene i noenlunde riktig rekkefølge.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Svart (redigert)
HiWard skrev 6 minutter siden:

Der hvor jeg har vinteropplag må man indikere hvilken uke man vil ha utsett allerede når man bestiller opplag.

Det er jeg også vant til der jeg vanligvis har båten i opplag. De er likevel fleksible dersom det blir endringer. I den mariaen jeg har hatt båten denne vinteren, har de et opplegg der de ikke er avhengig av rekkefølge. De kan ta ut en hviken som helst båt uten å flytte andre. Hadde derfor ventet en noe raskere leveranse. Spesielt nå når det begynner å minke på båter i opplaget.

Redigert av Frivakt (see edit history)

Ingen som får lov å ligge på land hos oss etter 1.juni, da opplagsplassen også er parkeringen til marinaen. Men hvorfor i alle dager er du ikke ute for lenge siden ? Jeg fikk min på vannet 17 mars og har 63 overnattinger så langt i 2021. Bruker båten som båtkontor så mye som mulig, for disse tider går nok over i løpet av sommeren.

Worry II skrev 3 minutter siden:

Men hvorfor i alle dager er du ikke ute for lenge siden ?

Det kan du si :smiley:

Det skyldes nok tidsoptimisme. Satte i gang litt for mange oppgraderinger som måtte sluttføres. Er vanligvis ute i begynnelsen av mai. Fikk med ekstra hjelp sist helg for å bli ferdig. Men det hjalp ikke stort..

Forsinkelsen kan vel skyldes alt mellom himmel og jord, men og drive opplag & service er ikke noen dans på roser.

På høsten prøver opplagseier så godt som mulig å avklare når folk skal ut- og hva som evt skal gjøres med båten etc.. Ofte skal båteier gjøre alt vedlikehold selv og båten skal ut i mai engang..

Da våren kommer og det blir bra temperatur skal alle ha ut båten neste helg, men de må da ha full service, stoffing etc da dem ikke har tid til å gjøre dette selv. I tillegg kommer masse unskyldninger og forflytninger frem og tilbake når folk faktisk vil ha båten ut. Alle forsinkelser og problemer som da oppstår hver vår mener kundene er opplagest skyld..

Når jeg skal ha båten ut, pleier jeg å bestille tid ca ei uke i forkant av når jeg ønsker utsetting. Dette pleier å gå bra, men har full forståelse for at de har mye å gjøre i disse dager, så inntil en ukes ventetid hadde jeg ikke sett på som urimelig. Jeg har en gang måttet vente litt over en uke ved opptak om høsten. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...