nomane Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 (edited) Jeg har en Besenzoni passerelle fra 1998 på båten min. Den skal løfte 150 kg, men gir seg allerede på 100 kg. Da tripper sikringen. El motor skal trekke 20 amp men har målt at sikringen tripper når motoren ser 38-39 amp. Har skiftet til riktig olje kvalitet på systemet. Etter jeg gjorde det begynte sylinderen å sige. Har plukket ut elmotor og pumpe med hydraulikk blokk. Ser ok ut, utifra min begrensede kunnskap om hydraulikk. Noen som har vært borti lignende eller har tips til hvor jeg skal starte? Edited June 2, 2021 by nomane (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 (edited) Når den siger så er det kanskje noen ventiler i hydraulikken som trengs å ses over? er 150 kg på maks armlengde eller er det angitt på en kortere arm? Edited June 2, 2021 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
X10an Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Vet ikke helt hva slags svar du ønsker, men det som er fint med hydraulikk er at det bare er å sette på en motor med høyere trykk så løfter den til et eller annet gir etter. Ved å fysisk forandre på angrepsvinkelen til løftesylinderen (flytte festet oppe eller nede) kan du også oppnå kraftigere løft. Når det gjelder problemet med sig er det enten snakk om å pakke om stempelet i sylinderen eller lekkasje internt i pumpen eller ventilblokk. Ved montering av en liten kuleventil eller en plugg i kretsen bør dette være enkelt å lokalisere. Om den siger med stengt kuleventil er det lekkasje i sylinderen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
nomane Posted June 3, 2021 Author Share Posted June 3, 2021 takk for tips. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts