MarexSuncab_FD Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 https://photos.app.goo.gl/B1DK3vTz3g4SfzW99 Pumpen er nylig overhalt av eksperter i Godvik, Bergen. Virker fint sa de. Jeg har problemer med å starte motor. Når jeg skrur av ene diesel røret ser jeg det som video over viser. Er dette normalt? Ville trodd at det skulle sprute ut. Inn på pumpen er det bra trykk - etter jeg byttet fødepumpe til elektrisk pumpe. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 Ser helt normalt ut det. Den får jo ikke bygget opp noe trykk uten dysen tilkoplet. Og det er ikke mye diesel som skal til. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Mort1 Posted June 2, 2021 Share Posted June 2, 2021 MarexSuncab_FD skrev for 9 timer siden: Pumpen er nylig overhalt av eksperter i Godvik, Berge Normalt sett blir en dieselpumpe som er overhalt på verksted testkjørt i prøvebenk etter overhaling. Jeg vil derfor anta at evt startproblemer skyldes forhold som du har ombord. Og som Index sier, det er ikke rare skvetten som kommer ut for hver innsprøytning. Beskriv gjerne hvordan du opplever startforløpet. Er det gløding på motor? Virker den? Er dysene overhalt nylig? Ventiljustering? Luftfilter? Kompresjon? Mye røyk? Evt hvilken farge? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts