Jump to content

Skal impelleren på en Suzuki DF 140 være veldig hard å få nedpå?


Mastiff

Recommended Posts

Jeg har byttet impeller på en 2013 DF 140 (med plate og kopp), og det gikk uventet greit, bortsett fra én ting: Når jeg ser på YouTube-videoene, ser det ut som de presser den ganske lett nedpå. Jeg måtte slite ganske mye mer. Den kjempet virkelig imot, og jeg måtte bruke et skrujern for å holde inne den halvmåneformede splinten som sitter i akslingen, så ikke den skulle bli dyttet ut når jeg presset ned impelleren. Den gamle skiva satt veldig godt fast, men det var irr, og den måtte ut for å få på ny plate under impelleren.

 

Så skrudde jeg på igjen pumpehuset og strammet det ned i kryss (i tilfelle det måtte ta med seg impelleren enda lenger ned), og da var det veldig vanskelig å dreie drivakslingen for hånd. Så jeg tok av igjen pumpehuset, la den gamle impelleren og koppen oppå den nye og la alle mine drøyt 100 kilo oppå. Da kunne jeg dreie akslingen greit nok, men det var selvsagt tregere enn å dreie den uten impeller. Jeg prøvde dessverre ikke å dreie den før jeg tok ut den gamle impelleren. Det er litt motstand i den, men jeg antar at det handler om at selve impelleren stritter litt imot koppen og kanskje plata.

 

Hvis jeg ikke har fått den helt ned, vil den gå seg til og arbeide seg nedover der det blir minst motstand etter hvert? Eller har jeg havnet oppi enda en "Mastiff gjør ting han verken kan eller burde gjort"-situasjon og bør heller ta med undervannshuset til et verksted?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...