Jump to content

Uventet Utstyr....


Divemaster

Recommended Posts

Lars H's innlegg i "nyhetsarkivet" minnet meg litt om da vi hadde gått igjennom nyanskaffelsen vår i fjor...

 

Båten var klasset og utstyrt som om den var Cat A med tilhørende utstyr, men når vi gikk igjennom medisinskrinet ble vi "litt" overrasket med dette som deler av inholdet....

 

Bilde

 

En del ting og tang som ikke er solgt til hvermann over disk..(spesielt glassampullene).. som medførte kontakt med tollvesenet og korekt autoritet for å bli kvitt dette på en lovlig måte .... orker ikke å gå i detaljer her, men vi hadde mye papirer som ble fylt ut, og kunne til slutt kvitte oss med dette på en trygg og lovlig måte.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Det er kanskje litt spesielt å legge med dette når man selger en båt ja. Jeg er likevel ikke overrasket over at en medisinkiste i en Cat A båt inneholder dette. Du skulle sett hva vi hadde med oss på tur, gateverdien av det kunne nok dekket store deler av turen... Poenget er bare at man ikke viser det fram til gud og hverman, og at man skaffer seg kunnskap om hvordan man bruker det. Stort sett bestod de "verste" medikamentene av kraftige smertestillende og betennelsesdempende medikamenter. Sprøyter og kanyler putter du i verktøykassa. Der gjør de nytte for seg mye bedre enn i medisinkista.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

(spesielt glassampullene)

Intr. at du nevner dette, fikk svar på noe jeg har lurt på i mange år.

 

På 80-tallet fant jeg under en dykkertur i Tonerleia i Bamble en slik ampulle kilt inn i en fjellsprekk .

Merkelig opplevelse da jeg akkurat hadde sett The Deep på kino. (De som har sett filmen skjønner hva jeg mener... :smiley: )

Siden jeg ikke viste hva det var tok jeg vare på den.....:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Intr. at du nevner dette, fikk svar på noe jeg har lurt på i mange år.

 

På 80-tallet fant jeg under en dykkertur i Tonerleia i Bamble en slik ampulle kilt inn i en fjellsprekk .

Merkelig opplevelse da jeg akkurat hadde sett The Deep på kino. (De som har sett filmen skjønner hva jeg mener... :smiley: )

Siden jeg ikke viste hva det var tok jeg vare på den.....:

 

Bilde

 

Jeg vet jo ikke hva disse ampullene ineholder, men for et par tiår siden så jeg tilsvarende som inneholdt et stoff som man drakk om man fikk migrene. Etter 10 - 15 minutter var migrenen borte. Dette ble solgt over disk i Spania.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...