Jump to content

Hvor kjøper jeg (gjerne østlandet)ny injektor til Cummins 4,2 qsd 320 hk - 2008?


Heatseeker

Recommended Posts

Ja delenummeret er lett å finne i Mercurys online delekatalog.

Koster kr 6.840 hos Ravns Garage. Og nesten dobbelt så mye ute på det store internettet.

 

qsd-injector.jpg.5694d252d77d0ff41c0f1e701f5fe172.jpg

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Jeg ville levert inn dysen på et dieselverksted for test. Kanskje finner de ut at den er i orden, dvs at det er noe annet som er årsaken. Eller de kan overhale den, ofte for en brøkdel av prisen for en ny. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Takk for tilbakemeldinger dere. Sylinder nr 3 går ikke. Har byttet om injektor 3 og 4, og fortsatt ikke liv i sylinder nr 3. Samme spenning på begge kontakter (3 og 4), og instrumenter reagerer når koblingen dras ut, så her må nok motor og topper ut og av.. kjedelig start på sommer'n, men da får man i det minste god plass til å oppgradere og pynte på motorrom og motor. Noen ide om hva det kan være?

Link to post

Synes du bør ta en kompresjonstest før du begynner demontering.

Eneste du har bekreftet så langt er at injektor er i orden siden ombytting ikke flyttet feil.

Eneste grunn til å ta av topp i dette tilfellet er mangel kompresjon. 

Dette er vel en elektronisk styrt common-rail, så problem kan også ligge i styring eller kabelnett.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post

Injektor er en ventil, så vil tro den må spenningspulser i tillegg for å åpne.

At du kan måle spenning er trolig bare en kontroll på at injektor er koblet til.

Skal du se om det virker må du antagelig bruke oscilloskop for å se på spenningen til injektoren mens moroen går.

Etter det jeg forstår åpner injektor på CR-motorer flere ganger per innsprøytning i korte pulser.

Så selv om du måler spenning kan problem ligge i kontroll-enhet som ikke gir åpne-signal til injektor.

 

Ut fra andre som har hatt problemer med CR-motorer ser jeg at de måler returmengde av diesel fra injektorene.

Denne mengden skal etter det jeg forstå ligge innen et gitt område, spesifikasjon på mengde er motoravhengig.

Både for lite og for mye i retur tyder på feil i forbindelse med injektor.

 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...