Jump to content

Motorbytte - Nor-Dan 6100 med aq250 - Alternativer?


Mark1234

Recommended Posts

Hei igjen alle kunnskapsrike typer her på båtplassen. Jeg kjøpte en Nor-dan 6100 med en aq250 motor og et 290sp drev i fjor. Ryggen har allerede blitt god og brun. Men så fort et problem forsvinner, dukker det opp ett nytt. Motoren skulle helt sikkert vært overhalt. Det meste kan jo løses på disse motorene, men med småbarn og tidsklemmer vil jeg helst slippe å ligge med fjeset nedi motorrommet resten av sommeren.

 

Jeg har allerede lest en god del tråder, men blir jo som alltid småstressa når man tenker å sette igang noe slikt selv.

 

Jeg lurer på følgende; Hvilke alternativer har jeg på motor? Er det kun volvo penta som passer på drevet? Eller kan jeg bruke mercruiser sine også? Krever bruk av mercruisermotor mye modifisering? Hvor mye må jeg budsjettere om byttet skal settes bort?
 

Budsjettet er så lavt som mulig, så blir mest tråling på finn. Ser det ligger noen 3.0LX fra mercruiser der nå. Er disse kraftige nok? Og sist lurer jeg på om en V8 blir for tung i denne båten? Syns de har så fin gange. 
 

beklager et litt rotete innlegg, og takker for svar!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...