Jump to content

Fordeler med småbåtregisteret?


Bjarth

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg båt :-) 

Den er i skipsregisteret og det henger igjen en gammel innføring i småbåt registeret fra en tidligere eier. 
 

Lurer på om jeg har noen fordel av å ha den i småbåtregisteret nå når den er i Skipsregisteret. Eller om jeg skal melde den ut av småbåtregisteret. 
 

Spørsmålet dukket opp når jeg skulle legge den til i RS appen, der dukket en tidligere eier opp (ikke han jeg kjøpte båten av) 

 

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 2 minutter siden:

Bruker også Gjenstridige. Ikke noe problem med registrering bare i NOR her. Merkelig om forsikringsselskapene skal kreve at båter registrert i et ordentlig register også skal stå i et tulleregister. 

 

Skrev om dette tidligere. Prøvde å registrere over internet, som er kommunikasjonsformen Gjensidige foretrekker. Jeg fikk røde kryss på båtfabrikat, registreringsnummer, hjemmehavn og ett eller to andre greier. Det var vel motoren som heller ikke stemte med noen av forhåndsvalgene. Dagen etter ringte en fyr fra Gjensidige for å følge opp aktiviteten min. Vi har alt mulig annet forsikret i Gjensidige. Jeg listet opp hva som ikke gikk gjennom. Han kunne ikke hjelpe, men skulle ta saken 'høyere opp i systemet'. Dette var for 3- 4 uker siden. Har ikke hørt noe fra dem siden. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...