Jump to content

bytte av styrhus glass vindu fra 1960


Furu

Recommended Posts

er på tide med bytte av vinduet. ser ut som om det er innfelt fra innsiden, men vet ikke om det er brukt noe rart for å tette vinduet. 

ble det brukt stifter og kitt i sin tid kanskje?

vet at vindu forut fikk isatt gummi pakninger litt etter 1962 pga. lekasjer men ikke side vinduer. tenkte bare å bytte vinduet raskt før jeg stikker på jobb over helgen, men vil ikke begynne på noe nå som jeg ikke kan full føre raskt isåfall, er det nok å bare lime det på plass med noe silikon?

A7B2FB2B-D48F-4558-9C61-A4921ABA8ACF.jpeg

D406978F-B11F-4AC1-AE57-F53EA6D63C4B.jpeg

20D54A58-62EB-42DD-B795-387ACC1888BD.jpeg

Link to post
Share on other sites

Silikon ville jeg holdt meg unna! Jeg er midt oppe i problemet og skal bruke plast-hulkil-list (krålist?) som skal legges utenpå glasset i stedet for hulkil (slik som en får når en stryker pekefingeren bortover). Til tetting under, som du kanskje tenker deg å gjøre uten denne plastlista oppå, skal jeg bruke Sika AT-Connection. For å være sikker på at det ikke slipper taket i underlaget, som hos meg er eik, eller furu, og hos deg er mahogni, skal jeg prime med Sika Multiprimer Marine. Silikonen vil alltid slippe ettelleranna ubehagelig sted og så får du stri med å prøve å få det av. I sånn oppsmuldra versjon, sammen med litt trespon og avskalla lakk og olje er det en ufyselig blanding. Jeg har mengder av slike syntetiske gummistoffer, men har allikevel kjøpt en ny til vinduene. Forresten må jeg anmerke at Belle er en av landets vakreste båter etter min svært objektive meining. Sjøl om du skal gjøre dette i en fart, fordi du skal gjøre det ordentlig seinere (!?), vil du slite med det fettaktige som silikoner etterlater seg.

Redigert av Erik AN (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...