tom Cognac Startet 8.Juni.2021 Del på Facebook Startet 8.Juni.2021 (redigert) Det drar seg nå mot slutten av sparkling, pussing, sparkling og pussing av div. sårskader og annet på båten min. Da er det snart tid til å lakkere - alt over fenderlist (alt under fenderlist ble lakkert i fjor), men jeg husker ikke hvilken K jeg skal velge på papiret for å mattslipe - før priming og lakkering? Noen som har en formening om det? Jeg bruker eksentersliper der hvor jeg kommer til og hånd der maskin ikke er mulig. Kjøpt stort garasjetelt kommer til torsdag (har jeg blitt lovet) til å pakke rundt båten for å unngå sol, regn, støv og pollen. Redigert 8.Juni.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
LuckyFalls Svart 9.Juni.2021 Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 (redigert) Jeg vill begynt med 1200 og gått videre til 2000. Abralon på maskin er bra for slike jobber. For polering av finnish er 2000-4000 bra, og til slutt polish og sealer. Redigert 9.Juni.2021 av LuckyFalls (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 9.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 LuckyFalls skrev 10 minutter siden: Jeg vill begynt med 1200 og gått videre til 2000. Abralon på maskin er bra for slike jobber. For polering av finnish er 2000-4000 bra, og til slutt polish og sealer. Hei - takker for svar Jeg skal lakkere med rulle etter mattsliping - bør jeg ikke da bruke et grøvere papir? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Knude Svart 9.Juni.2021 Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 Jeg bruker K 180 på slikt. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
tom Cognac Svart 9.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 (redigert) Knude skrev 43 minutter siden: Jeg bruker K 180 på slikt. Takker - da bruker jeg det også - føler meg trygg når du svarer - takker Jeg har sparklet og pusset noen steder på båten,(sårskader og tilsvarende), ville du ha primet disse stedene? Ville du evt ha primet alt som skal lakkeres? Jeg skal bruke lakken fra: https://www.dycas.no/ Redigert 9.Juni.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Knude Svart 9.Juni.2021 Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 Har ingen erfaring men har blitt fortalt at man kan legge lakk rett på gelcoat. Det vil @Solbris II kunne svare på. Ved lakking er det ofte vanlig å legge et lag over reparerte skader. Slipe ned overgangen før et strøk til over hele. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juni.2021 Del på Facebook Svart 9.Juni.2021 altera mulier skrev for 6 timer siden: Takker - da bruker jeg det også - føler meg trygg når du svarer - takker Jeg har sparklet og pusset noen steder på båten,(sårskader og tilsvarende), ville du ha primet disse stedene? Ville du evt ha primet alt som skal lakkeres? Jeg skal bruke lakken fra: https://www.dycas.no/ Knude skrev for 6 timer siden: Har ingen erfaring men har blitt fortalt at man kan legge lakk rett på gelcoat. Det vil @Solbris II kunne svare på. Ved lakking er det ofte vanlig å legge et lag over reparerte skader. Slipe ned overgangen før et strøk til over hele. Lakken kan brukes rett på gelcoat. Underlaget skal bare være slett og være fettfritt. Lakken er epoxybasert. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Anker2021 Svart 12.Mars.2023 Del på Facebook Svart 12.Mars.2023 Du MÅ bruke 240 k før rulle og etterstryker Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mars.2023 Del på Facebook Svart 13.Mars.2023 Anker2021 skrev for 12 timer siden: Du MÅ bruke 240 k før rulle og etterstryker Det er vel litt i seneste laget nå, to år etter at jobben er gjort? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 13.Mars.2023 Del på Facebook Svart 13.Mars.2023 index skrev 29 minutter siden: Det er vel litt i seneste laget nå, to år etter at jobben er gjort? Er det et type Hulda-prosjekt, så holder'n på enda. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 13.Mars.2023 Del på Facebook Svart 13.Mars.2023 index skrev for 6 timer siden: Det er vel litt i seneste laget nå, to år etter at jobben er gjort? I tillegg til at det var et mindre godt råd. Denne lakken flyter bedre ut når man ikke etterstryker, rull på og la den gjøre jobben sin med å flyte ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.