Jump to content

Maling


Janoho

Recommended Posts

Hulda driver og funderer på innomhusmaling selv, usikker på hva jeg skal bruke. Drygolin er jo en type maling, men lukter noe vederstyggelig. Sitter den like jævlig som den lukter vil det være fantastisk.

 

Svarte prikker? Det er jordslag med mulig innblanding av mugg. Først bør du kjøre en omgang Jotun Pingo Soppvask.

Link to post
Share on other sites

Den beste grunninga for Shipolin er Fenom (helt matt oljemaling), som hefter helt utmerket til underlaget (om så på glass). Fenom kan blandes i alle farger, slik at den lokale malingsleverandøren kan lage samme fargen i Shipolin og Fenom. Det var også et spørsmål om bruk av drygolin inne i skap. IKKE bruk Drygolin innendørs, dette er en maling beregnet for utendørs bruk som krever mye mere luft for å tørke enn andre typer malinger. Dvs utrolig lang tørketid inne i et skap - om den i det hele tatt tørker. Shipolin er helt suveren til mange formål er blank og tiksotrop (gelekonsistens) - dvs at den ikke renner like mye som Bengalack som er langt mer tyntflytende. Bruker å anbefale Shipolin til f eks utemøbler, dører, garasjeporter osv i tillegg til alt som har med båt å gjøre. (OBS! Jeg jobber i fargehandel hvor vi selger Jotun produkter - kjenner derfor til disse, men ikke andre merker.)

Link to post
Share on other sites

Shipolin oljemaling er bra, blank og fin. Står godt innvendig i båt. Ser nærmest ut som lakk i overflaten.

Enig her. Har brukt Shipolin med godt resultat, er vel egentlig det samme som Drygolin, men med litt mere glans. Men på steder som er utsatt for sterk slitasje går jeg nok tilbake til Bengalac (malte rekka med Shipolin, holdt ikke sesongen ut).
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...