Janoho Startet 9.November.2005 Del på Facebook Startet 9.November.2005 Hei, noen som kan anbefale en grei maling til bruk inni skap o.l i kabinen. Jeg ser det er litt svarte prikker der så jeg har nok litt problemer med fukt. Hva bør jeg evt. behandle med før ny maling blir påført ? JOH Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 9.November.2005 Del på Facebook Svart 9.November.2005 Jeg driver å maler inni båten min nå og da kjører jeg først over med Hempel Light Primer(epoxyprimer) Kan sikkert bruke annen primer. Så skal jeg enten gå over med våtrommsmaling eller skipsmalingen til star Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 9.November.2005 Del på Facebook Svart 9.November.2005 åffer ikke god gammaldags Bengalac da ? Billig, enkel å få tak i, samt grei å jobbe med. Biltema har sin egen variant, de kaller den vel Oljemaling / Lackmaling.. Jeg har tenkt å teste den, neddi alle stuerommene mine. Blir vel fint tipper jeg.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
eysteind Svart 9.November.2005 Del på Facebook Svart 9.November.2005 selv bruker eg topgoat. Koster 40kr/l.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.November.2005 Del på Facebook Svart 9.November.2005 Hulda driver og funderer på innomhusmaling selv, usikker på hva jeg skal bruke. Drygolin er jo en type maling, men lukter noe vederstyggelig. Sitter den like jævlig som den lukter vil det være fantastisk. Svarte prikker? Det er jordslag med mulig innblanding av mugg. Først bør du kjøre en omgang Jotun Pingo Soppvask. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Shipolin oljemaling er bra, blank og fin. Står godt innvendig i båt. Ser nærmest ut som lakk i overflaten. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Shipolin oljemaling er bra, blank og fin. Står godt innvendig i båt. Ser nærmest ut som lakk i overflaten. Skal titte etter den. Kjenner du en som er matt også som jeg kan bruke som grunning? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Til innvendig rufftak (i finer) i Tuffff ble det brukt fortynnet Shipolin i tre strøk og så et toppstrøk med ufortynnet av samme. Speilblank overflate og sitter perfekt etter fire år. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Supert. Sitér dette innlegget Link to post
estark Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Den beste grunninga for Shipolin er Fenom (helt matt oljemaling), som hefter helt utmerket til underlaget (om så på glass). Fenom kan blandes i alle farger, slik at den lokale malingsleverandøren kan lage samme fargen i Shipolin og Fenom. Det var også et spørsmål om bruk av drygolin inne i skap. IKKE bruk Drygolin innendørs, dette er en maling beregnet for utendørs bruk som krever mye mere luft for å tørke enn andre typer malinger. Dvs utrolig lang tørketid inne i et skap - om den i det hele tatt tørker. Shipolin er helt suveren til mange formål er blank og tiksotrop (gelekonsistens) - dvs at den ikke renner like mye som Bengalack som er langt mer tyntflytende. Bruker å anbefale Shipolin til f eks utemøbler, dører, garasjeporter osv i tillegg til alt som har med båt å gjøre. (OBS! Jeg jobber i fargehandel hvor vi selger Jotun produkter - kjenner derfor til disse, men ikke andre merker.) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2005 Del på Facebook Svart 10.November.2005 Kjøper den, grunnlaget for vidre suksess er lagt! Du er enig i Pingo også da? Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 11.November.2005 Del på Facebook Svart 11.November.2005 Shipolin oljemaling er bra, blank og fin. Står godt innvendig i båt. Ser nærmest ut som lakk i overflaten.Enig her. Har brukt Shipolin med godt resultat, er vel egentlig det samme som Drygolin, men med litt mere glans. Men på steder som er utsatt for sterk slitasje går jeg nok tilbake til Bengalac (malte rekka med Shipolin, holdt ikke sesongen ut). Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.