Jump to content

Noen som kjenner til eldre Garmin kartplottere?


Pequod

Recommended Posts

Har nabo her i gjestehavna som har kjøpt seg en Saga 27 og er på vei hjem til Stavanger. Han har en eldre utgave av en Garmin kartplotter om bord og har masse røde ringer i kartet. Han har ikke funnet ut hva disse store røde ringene er for noe, og hvordan han får dem bort.

 

Ringene er mange og ganske tynne, men store og dekker såpass mye av kartplottervinduet at det er vanskelig å få brukt den!

 

Er det noen som aner hva dette kan være?

 

Selv har jeg en Humminbird som jeg såvidt kjenner de enkleste funksjonene til, så jeg er ikke til noe særlig hjelp...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bare røde ringer?
I en tidligere båt hadde jeg en Garmin 525s kartplotter (fra 2007), og der var det mulighet å vise fyrsektorer. De kom frem som store, tynne ringer i rødt, hvitt og grønt. Kunne bli ganske så kaotisk på skjermen dersom det var mange fyrlykter i nærheten.

Kan det være dette?

Link to post
Share on other sites

Trond123 skrev for 1 time siden:

Bare røde ringer?
I en tidligere båt hadde jeg en Garmin 525s kartplotter (fra 2007), og der var det mulighet å vise fyrsektorer. De kom frem som store, tynne ringer i rødt, hvitt og grønt. Kunne bli ganske så kaotisk på skjermen dersom det var mange fyrlykter i nærheten.

Kan det være dette?

Takk for forslag, men det så ikke ut som fyrsektorer, kun i rødt og veldig mange av dem overalt.

 

Nå har han uansett dratt videre. Han skulle investere i en ny plotter som han kjente bedre til når han kom hjem.

Link to post
Share on other sites

A red circle indicates poor depth or GPS position, and a speed above 32 km/h (20 mph). You can view Garmin Quickdraw Contours in a combination screen or as a single view on the map. The amount of saved data depends on the size of your memory card, your sonar source, and the speed of your boat as you record data.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...