Pequod Startet 9.Juni.2021 Del på Facebook Startet 9.Juni.2021 (redigert) Har nabo her i gjestehavna som har kjøpt seg en Saga 27 og er på vei hjem til Stavanger. Han har en eldre utgave av en Garmin kartplotter om bord og har masse røde ringer i kartet. Han har ikke funnet ut hva disse store røde ringene er for noe, og hvordan han får dem bort. Ringene er mange og ganske tynne, men store og dekker såpass mye av kartplottervinduet at det er vanskelig å få brukt den! Er det noen som aner hva dette kan være? Selv har jeg en Humminbird som jeg såvidt kjenner de enkleste funksjonene til, så jeg er ikke til noe særlig hjelp... Redigert 9.Juni.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Trond123 Svart 10.Juni.2021 Del på Facebook Svart 10.Juni.2021 Bare røde ringer? I en tidligere båt hadde jeg en Garmin 525s kartplotter (fra 2007), og der var det mulighet å vise fyrsektorer. De kom frem som store, tynne ringer i rødt, hvitt og grønt. Kunne bli ganske så kaotisk på skjermen dersom det var mange fyrlykter i nærheten. Kan det være dette? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2021 Trond123 skrev for 1 time siden: Bare røde ringer? I en tidligere båt hadde jeg en Garmin 525s kartplotter (fra 2007), og der var det mulighet å vise fyrsektorer. De kom frem som store, tynne ringer i rødt, hvitt og grønt. Kunne bli ganske så kaotisk på skjermen dersom det var mange fyrlykter i nærheten. Kan det være dette? Takk for forslag, men det så ikke ut som fyrsektorer, kun i rødt og veldig mange av dem overalt. Nå har han uansett dratt videre. Han skulle investere i en ny plotter som han kjente bedre til når han kom hjem. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Allan E Svart 10.Juni.2021 Del på Facebook Svart 10.Juni.2021 A red circle indicates poor depth or GPS position, and a speed above 32 km/h (20 mph). You can view Garmin Quickdraw Contours in a combination screen or as a single view on the map. The amount of saved data depends on the size of your memory card, your sonar source, and the speed of your boat as you record data. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2021 Mulig det kunne ha vært noe slikt, men båten hans lå stille i gjestehavna og disse sirklene var overalt, også når han gikk til andre kartutsnitt. Men som sagt, han ville uansett kjøpe seg en nyere kartplotter når han var hjemme. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.