Jump to content

Volvo Penta 5.7 GS startproblemer


Sjøpølsen

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg har nylig kjøpt en Windy med en Volvo Penta 5.7GS 2000 modell motor. Frem til nylig har den startet helt fint. 

 

Jeg prøvde å få start på den i går uten hell. Jeg prøvde å bytte vannutskiller-filter og bensinfilter, men jeg la merke til at denne glassbeholderen under bensinfilteret ikke fylte seg opp igjen med bensin etter filterbytte da jeg prøver å starte igjen. 

 

Jeg mistenker bensinpumpe.

Jeg har målt med multimeter og funnet frem til at den får strøm i det jeg prøver å starte, målte riktignok ikke mer enn rundt 9v men dette var etter mange timer med prøv og feil...  

 

Men det skjer ingenting når jeg setter på tenningen. Skal det ikke komme spenning her i det jeg setter på tenningen?  

 

Uansett jeg måler strøm i kontakten men ingenting skjer med pumpa, jeg har prøvd å holde foran slangen for å kjenne etter sug, jeg har og prøvd å putte den rett i bensinkanne - uten hell. 

 

Er det bensinpumpa her som er kaputt eller er det noen andre med noen gode tips? 

Windy 22 Sport

Link to post
Share on other sites

nja litt usikker her men meina på den skal starte et lite sekund eller så når du slår på tenning iallefall. Sikkerhetsgreie slik pumpa ikkje går uten motor går. Men burde jo gå mens starteren går. 

Men å måle med multimeter til slikt er nyttesløst, det er ubrukelig verktøy da det kan vise alskens spenninger sjøl om den er av. Å bruke et multimeter til å vise en spennings størrelse er nå en ting men å bruke voltmeteret der til å avgjøre om en åpen krets er på eller av funker ikkje spesielt bra.  Bruk ei testlampe. 

Redigert av Cerberus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...