krl Startet 10.November.2005 Del på Facebook Startet 10.November.2005 Har mistanke om at oljetrykksgiveren min er beregnet på 2 styreposisjoner og derfor viser for lite. Måling av oljetrykk viser høyere verdi enn instrument på dashbord tilsier (makstrykk 3.5) Hvordan finner jeg ut om jeg har feil giver? Må uansett ta ut giver, men er giveren feil er det ingen vits i å prøve å rengjøre denne. Kan noen opplyse hvordan enkleste måte å ta ut giver på uten å demontere annet først? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 11.November.2005 Del på Facebook Svart 11.November.2005 (redigert) Har mistanke om at oljetrykksgiveren min er beregnet på 2 styreposisjoner og derfor viser for lite. Måling av oljetrykk viser høyere verdi enn instrument på dashbord tilsier (makstrykk 3.5) Hvordan finner jeg ut om jeg har feil giver? Må uansett ta ut giver, men er giveren feil er det ingen vits i å prøve å rengjøre denne. Kan noen opplyse hvordan enkleste måte å ta ut giver på uten å demontere annet først? Oljetrykksgiveren sitter FORAN oljefilteret (mellom filter og dynamo) - oljetrykksalarmgiveren sitter ETTER filteret. Du kan koble fra ved giveren (jord og senseledning) og skru denne ut og montere et manometer. Oljetrykket på min 41-motor er mellom 4 og 5 bar. Redigert 11.November.2005 av boolle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.November.2005 Del på Facebook Svart 11.November.2005 (redigert) Giveren har et nummer som du kan lese av og sjekke. Jeg har ikke oversikt her nå hav du trenger, men det finner du på Kellox sine sider eller hos VP. Mistenker det er samme som på min gamle TAMD 40B (360 081 032 014). Står da bare stemplet 32/14 såvidt jeg husker. 0-10 Bar ....: Kellox Redigert 11.November.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 12.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2005 Demonterte giveren, kan antyde at det står 32-35 på seks-kanten, men finner ikke dette nummeret hos VDO. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 Demonterte giveren, kan antyde at det står 32-35 på seks-kanten, men finner ikke dette nummeret hos VDO. Ring Kellox og oppgi dette nummer så får du svar med en gang (de har det på data). Den er 2-polet da? Står jo ikke nummeret på 1-polet på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 12.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2005 Joda, det er samme giveren som du har på bildet. Det er litt utydelig hvor nr. står, så det er ikke sikkert nr. stemmer. Står nr. stemplet flere plasser? Hos VDO finnes alle nr. på givere etc., tar noen sekunder å laste ned. http://www.vdo.de/siemens/sycomax/uploadpo...ion-en-v2-0.pdf Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.November.2005 Del på Facebook Svart 12.November.2005 (redigert) Joda, det er samme giveren som du har på bildet. Det er litt utydelig hvor nr. står, så det er ikke sikkert nr. stemmer. Står nr. stemplet flere plasser? Hos VDO finnes alle nr. på givere etc., tar noen sekunder å laste ned. http://www.vdo.de/siemens/sycomax/uploadpo...ion-en-v2-0.pdf Nei, det pleier å stå på sekskanten (mutteren) såvidt jeg husker. Tror nummeret ditt må være feil, eller så kan det være veldig gammelt. Hvis du ikke finner noe annet nummer, og du er rimelig sikker på at det er 32/35 så ring Kellox eler snakk med VP forhandler. Kan hende nummeret er veldig gammelt eller at VP har et annet nummer, men det er jeg ikke på noen måte sikker på. Mener det er vanlig med 1/8" ... gjenger på VP. Redigert 12.November.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.September.2006 Del på Facebook Svart 10.September.2006 Alarmen på Bab motor går etter at jeg har ligget i marsjfart (17-18kn) i en periode, og reduserer farta ned til mot tomgang igjen. Normalt er oljetrykket på marsj drøy 4 Bar og på tomgang ca 2 Bar. Likt på begge motorer. Allikevel går altså alarmen på Bab motor, ved 2 Bar. Er det oljetrykksgiveren eller alarmgiveren som er defekt? Jeg vil vel tro det er alarmgiveren. Jeg mMener å huske at disse skal gi alarm ved 0,5 Bar? Hvis det er alarmgiveren, er det mulig å reparare/rense eller er de bare å bytte? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Larspo Svart 10.September.2006 Del på Facebook Svart 10.September.2006 (redigert) Bruker ikke giveren å ha 2 separate utganger til 2 separate instrumenter? Da burde det ikke bli noe feilvisning dersom kun er tilkoblet. Har mer tro på at det er feil giver til feil instrument (er ikke alle som er designet for hverandre) Redigert 10.September.2006 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.September.2006 Del på Facebook Svart 10.September.2006 Skjønner ikke helt hva du mener. Alarmen går både oppe og nede. Instrumentene (har kun nede) viser 2 Bar på begge motorer. Det er dette som får meg til å tro at det må være alarmgiveren på Bab motor som feiler. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ingar Svart 10.September.2006 Del på Facebook Svart 10.September.2006 Ut fra det du beskriver må du starte med å bytte bryteren (alarmgiveren), sannsynligvis ligger feilen her. Bryteren kan ikke repareres. Koster noen få kroner hos Biltema etc. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.