Mastiff Startet 12.Juni.2021 Del på Facebook Startet 12.Juni.2021 Jeg skal til høsten få meg kalesje til styrehuset. Den vil bestå av enten to sider og bakstykke eller bare to sider, og så polykarbonat bak. Båten ligger ute hele året, og grunnen til at jeg lurer på polykarbonat er at vinden nesten alltid kommer rett bakfra, og da er det kanskje bedre å ha en plate der? Kanskje 4 mm polykarbonat holder? Det blir da billigere enn kalesjen, som koster rundt 2500 per del formsydd. Sånn ser styrehuset ut: Men for å kunne komme lett til motoren og sånt bak, vil jeg la plata/kalesja bak gå opp rett bak benken og til taket. Så det blir bare konsollen og benken som blir innelukket. Dermed blir det også mindre område å holde varmt (satser på dieselvarmer etter hvert, med utføring av eksosen bak benken, derfor blir ikke kalesjen/plata ført helt ned). Rett utenfor benken på hver siden skal jeg sette opp firkantede aluprofiler fra dørk til tak for å feste plate/kalesje bak og kalesjene på siden. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 12.Juni.2021 Del på Facebook Svart 12.Juni.2021 på en slik båt hadde ej valgt en presennings duk, som er meir holdbar enn en kalesje duk. noe ala det plany leverer Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Mastiff Svart 12.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2021 Takk for tipset! Jeg skal høre med systua om de kan skaffe noe sånt. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 13.Juni.2021 Del på Facebook Svart 13.Juni.2021 Jeg synes at de eksisterende rørene under taket innbyr til kreative løsninger, så mitt ofrslag er plate bak, kalesje som kan rulles opp innunder taket på sidene. Festeanordninger med trukknapper og korte bånd, f.eks. - og det ser ut til at de skråstøttene bakers innbyr til å "låse2 bakplaten fast. Du kan lage flenser (eller egentlig ta utsparing for de skrå rørene) slik at bakplaten ligger an mot eksisterende rør. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Mastiff Svart 13.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2021 Takk for det, men som jeg skrev, skal plassen bak benken være utenfor styrehuset, for å kunne komme til der, så jeg kan ikke feste noe i de rørene. Og framme setter jeg kalesjen på siden av førerhuset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.