Jump to content

spm ang yamaha 50hk autolube, pluss spm ang opplagshenger


morpheusbd

Recommended Posts

Hei.  vi har en yamaha autolube 40hk motor. denne skal jeg bytte styrewire på. er det noen som vet hvordan jeg får wire løs fra styremekanismen på motor? 

 

 

 

Vi har også skaffa oss en hjemmelaga henger. men denne har ingen ruller eller noe. så vi har skaffa ruller sånn at vi kan lage oss en opplagshenger. denne skal da selvfølgelig brukes til å lagre båten og få båten opp og ned i vann. 

 

er det trygt å bruke treverk til å lage fester til rullene eller burde vi gå for stål?

Link to post
Share on other sites

Legg ut et bilde, så er det lettere for folk å forklare hvordan du demonterer wiren :thumbsup:

 

Angående hengeren så kommer det jo an på hvor tung båt du har tenkt å ha opp på denne, og hvor kraftig treverk du har tenkt å bruke.  Jeg har bygd om en båthenger fra ruller til trevanger som vi bruker på en pioner 13, som fungerer meget bra.   

Link to post
Share on other sites

Dette er eneste bildet av styrekabel som jeg har tilgjengelig akkurat nå. men når jeg skrur ut "mutteren" der så kan jeg dra kabelen et stykke. men stopper til slutt. så sitter et sted i andre enden.   skal få tatt et bedre bilde så fort jeg kan :)

20210611_140123.jpg

Link to post
Share on other sites

Det kan ofte sitte litt fast i styrestaget når man skal dra det igjennom rust og skit.  Prøv å spray inn noe rustløser for å løsne opp litt.  Sjekk og om andre enden er skadet på noe vis, for da vil den kunne henge seg litt opp på vei igjennom. 

Har måtte slått slike igjennom med hammer noen ganger og.  Prøv å slå med noe som ikke er hardere enn selve metallet du slår på :) 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...