Jump to content

Erfaringer med TV signaler i uthavner rundt Bergen


Goddis77

Recommended Posts

Vi har TV i båten hvor jeg bruker denne dyre saken her for signaler. https://www.maritim.no/glomex-tv-antenne-nashira-agc-dab

Opplever noen steder slik som Buarøyene at TV signalene ikke finnes. Var jo litt poenget med den nye her at den har innebygget antenneforsterker og at vi dermed skulle ha gode forhold..

 

Noen som har erfaringer med områdene rundt Bergen og signaler? Tenker at Buarøyene for eksempel burde være grei skuring.

Nede i båthavnen i Kjøkkelvik med fjell rundt, er signalene gode.

 

Glomex TV-Antenne Nashira AGC/DAB

Link to post
Share on other sites

-Luna- skrev 1 minutt siden:

Ble lei av dårlig tv signal i båten. Har gått over til å strømme med cromecast. Mange steder får du ikke inn gode signaler.

 

Leste om det på andre tråder her ja, og det er jo et alternativ det.

TV'en er mest for ungene i sommerferien til å se litt på barnetv og slikt. De er jo oppe i 5-6 tiden, og det hadde vært flott å kunne lukke øynene litt med å ha enkel underholdning. Barnetv på NRK passer fint til ungene som er rundt 2 og 4 år. 

Link to post
Share on other sites

Me har båt i Bergen, men har aldri brukt TV-antenna så kan vel ikkje direkte kommentere på det du spør om. Men eg har veldig god erfaring med å bruke Apple TV. Då har me i praksis ein smart-tv med fjernkontroll. Har jo ikkje like mange TV-kanaler, men med abbonement på TV2 Sumo og NRK sine gratis kanaler har me det me treng. Og når det gjeldt ungene er det igrunn Youtube som er mest interessant her i gården. :P 

Med telefonabbonement frå Telenor som eg deler med Apple TV og alt av nettbrett osv, så har eg aldri opplevd dårlig dekning.

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du burde ikke ha noe problem med den antennen...jeg har den samme...får TV inn over alt...men du må søke opp igjen om du forflytter deg et stykke...f.eks Bergen Austevoll... vi ligger masse i uthavn...aldri noe problem...jeg har faktisk ikke koblet på antenneforsterkeren som var med...

Bare tull å begynne å streame TV...annet en når en vil se en film som ikke er på programmet...😉😉

Link to post
Share on other sites

Ida Marie III skrev 20 minutter siden:

 

Bare tull å begynne å streame TV...annet en når en vil se en film som ikke er på programmet...😉😉

 

Dette finst det fleire meiningar om. 😉 Med unntak av nyhetene er det stort sett serier på Netflix/HBO og barneunderholdning på Youtube det går i hos oss. Så streaming er det optimale for oss. 😉

Når det er sagt så forstår eg jo sjølvsagt at trådstarter har lyst å bruke TV-antenna når den først er kjøpt inn og montert. 

Redigert av Vestlandssong (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi har en Glomex antenne, og bruker Riks-tv. Det fungerer helt fint, men som nevnt over, må det gjøres et nytt kanalsøk hver gang vi har flyttet på oss. Buarøy fungerer helt fint. Lysevågen (Lysøen) og Navøyvågen er to uthavner hvor vi ikke får signaler. 

Link to post
Share on other sites

R.St. skrev 50 minutter siden:

Vi har en Glomex antenne, og bruker Riks-tv. Det fungerer helt fint, men som nevnt over, må det gjøres et nytt kanalsøk hver gang vi har flyttet på oss. Buarøy fungerer helt fint. Lysevågen (Lysøen) og Navøyvågen er to uthavner hvor vi ikke får signaler. 

Vi  får på Navrøyvågen også...forsøk å slå av forsterkeren din neste gang...

Ang streaming som alternativ.. så er det vel neppe mobildekning om der ikke er TV dekning...😉😉

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...