Jump to content

Pioner Maxi - modeller/egenskaper


Wire

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er på utkikk etter en Pioner Maxi til bruk i fjellvann, og trenger noen råd fra de som kjenner modellen.

 

Jeg har nå på hånda på en hvit ca 2000-modell der jeg får med både en 4 hk og 9,9 (15) hk yamaha. Planene er å selge den største motoren, da båten skal brukes til fiske og kun korte turer. Jeg har ennå ikke sett den aktuelle båten egenhendig, men ser at det er versjonen som har motorbrønn og som ikke er selvlensende. Det ser og ut til at dørken/gulvet følger skroget mer enn de nyere modellene. Båten jeg har på hånd er samme som denne:
000000439604_1.jpg
 
Når jeg sammenligner bilder med litt nyere versjoner (f.eks. 2005), ser jeg den har flatere bunn, og riller hvor overflatevannet samles og renner bakover til en dreneringsplugg. Det ser også ut som at toftene er noe lavere enn på den eldre modeller, men mulig det skyldes at de nyere modellene har "opphøyet" dørk/gulv? De nyere modellene har heller ikke motorbrønn på samme måte, og jeg får en følelse av at det er frigjort noe mer plass innvendig (?). Her er bilde av den nyere modellen:
37034174_Maxi2005.jpg.ad54a7630a283f26110a5e9ae17c397d.jpg

 

 

Er det tungtveiende grunner til å velge den nyere modellen foran den jeg har på hånd?  Jeg antar skroget og sjøegenskapene er det samme, og at det stort sett er innvendig den er forbedret. Er plassfølelsen annerledes i den nyere modellen, og vil dreneringen være noe jeg savner hvis jeg velger den eldre modellen?

 

Ble veldig usikker på hva jeg skal gå for nå, så erfaringer og tips ønskes! 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...