Havard_ Startet 13.Juni.2021 Del på Facebook Startet 13.Juni.2021 Hei. Først og fremst lurer jeg på om F 9.9 HMH årsmodell G er det sport eller ikke? Den går litt ugjevnt på tomgang. Og når jeg gir gass dør den ut. Det står i følge tidligere eier 20hk forgasser på den. jeg peilet også oljen. Den var akkurat på minimum har det eventuelt noe å si? hva med register reim? Når og hvor ofte byttes den? hva koster det på verksted ca? Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 14.Juni.2021 Del på Facebook Svart 14.Juni.2021 Yamaha 9,9 HMH årsmodell G (2009) er en Sport. Om den dør ut så er det kanskje på tide med en forgasser rens? Disse motorene har også problem med pakning / o-ring som sveller om de blir lagret med bensin i forgasseren. Er greit å ha oljenivå litt over minimum. Men om det har noe å si kan jeg ikke svare på uten å ha sett / hørt på motoren din. Register rem skal byttes 5 år eller 1000 timer. Hva det koster å skifte register rem kan nok bare verkstedet du benytter svare på. Prisene er veldig forskjellige i fra verksted til verksted. De tar gjerne 800 - 1200 kr timen. Siden jeg ikke har hatt behov for å skifte register rem på min Yamaha 9,9 Sport enda, kan jeg heller ikke si deg hvor lang tid det tar. Er også veldig variable priser ute å går på deler til disse motorene. Hørte selv på pris på 20 hk forgasser. Disse kostet alt i fra 2500 - 3500kr hos Norsk forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.