Jump to content

Yamaha 9.9 sport? Stopper når jeg gir gass


Havard_

Recommended Posts

Hei. Først og fremst lurer jeg på om F 9.9 HMH årsmodell G er det sport eller ikke? 
 

Den går litt ugjevnt på tomgang. Og når jeg gir gass dør den ut. Det står i følge tidligere eier 20hk forgasser på den. 

 

jeg peilet også oljen. Den var akkurat på minimum har det eventuelt noe å si? 
hva med register reim? Når og hvor ofte byttes den? 
hva koster det på verksted ca?

Link to post
Share on other sites

Yamaha 9,9 HMH årsmodell G (2009) er en Sport. 

 

Om den dør ut så er det kanskje på tide med en forgasser rens? Disse motorene har også problem med pakning / o-ring som sveller om de blir lagret med bensin i forgasseren.

 

Er greit å ha oljenivå litt over minimum. Men om det har noe å si kan jeg ikke svare på uten å ha sett / hørt på motoren din. Register rem skal byttes 5 år eller 1000 timer.

 

Hva det koster å skifte register rem kan nok bare verkstedet du benytter svare på. Prisene er veldig forskjellige i fra verksted til verksted. De tar gjerne 800 - 1200 kr timen. Siden jeg ikke har hatt behov for å skifte register rem på min Yamaha 9,9 Sport enda, kan jeg heller ikke si deg hvor lang tid det tar. Er også veldig variable priser ute å går på deler til disse motorene. Hørte selv på pris på 20 hk forgasser. Disse kostet alt i fra 2500 - 3500kr hos Norsk forhandler.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...