Jump to content

Yamaha vmax 9,9 - normal gange på tomgang og ved lav hastighet - "kveles" ved belastning

steib

Recommended Posts

Motoren går helt normal på tomgang, samt ved moderat pådrag. Ved belastning, på vei opp i plan, "kveles" motoren. Det oppleves som om den får enten for alt for mye eller alt for lite bensin. Er dette forgasser-relatert, eller kan det være andre årsaker? Noen med gode teorier? 

sjekk pumpa på bensinslangen. Den kan se helt OK ut - men ikke slippe gjennom det som trengs

Edited by Bitteliten

Hadde samme problem på Yamaha 9.9 Sport (4 takt) tidligere i år.

Gjorde 3 forsøk på å rense den gamle forgasseren før jeg krøp til korset og bytte denne ut med en ny.

Det løste problemet. 

Monterte også vannutskiller mellom tank og motor når jeg først var i gang, for å unngå at problemet oppstår igjen.

Om du har bensin som er gammel (fra i fjor feks) så kan det være enkleste løsningen. før jeg bytter noen store deler hadde jeg sjekket 

1. ny bensin med rett oljeblanding

2. tennplugger og hetter 

3. pumpa på bensinslangen (Biltema har ny)

Lufting på tanken er åpen?

Hvis du må ha ny bensinslange/pumpeblære ville jeg kjøpt original. Biltema sine blir stiv og dårlig å betjene i løpet av et par år. Det er min erfaring......