steib Startet 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2021 Motoren går helt normal på tomgang, samt ved moderat pådrag. Ved belastning, på vei opp i plan, "kveles" motoren. Det oppleves som om den får enten for alt for mye eller alt for lite bensin. Er dette forgasser-relatert, eller kan det være andre årsaker? Noen med gode teorier? Link to post
Bårdp Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Det høres jo ut som at den får for lite bensin. Kan jo være både forgasser, bensinpumpe eller bensinfilter. Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 (redigert) sjekk pumpa på bensinslangen. Den kan se helt OK ut - men ikke slippe gjennom det som trengs Redigert 14.Juni.2021 av Bitteliten (see edit history) Link to post
steib Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Takker for svar, tar en sjekk og evt bytter pumpe og filter ? Link to post
kdtran Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Hadde samme problem på Yamaha 9.9 Sport (4 takt) tidligere i år. Gjorde 3 forsøk på å rense den gamle forgasseren før jeg krøp til korset og bytte denne ut med en ny. Det løste problemet. Monterte også vannutskiller mellom tank og motor når jeg først var i gang, for å unngå at problemet oppstår igjen. Link to post
Bitteliten Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Om du har bensin som er gammel (fra i fjor feks) så kan det være enkleste løsningen. før jeg bytter noen store deler hadde jeg sjekket 1. ny bensin med rett oljeblanding 2. tennplugger og hetter 3. pumpa på bensinslangen (Biltema har ny) Link to post
Mort1 Svart 14.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Lufting på tanken er åpen? Hvis du må ha ny bensinslange/pumpeblære ville jeg kjøpt original. Biltema sine blir stiv og dårlig å betjene i løpet av et par år. Det er min erfaring...... Link to post
steib Svart 14.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2021 Takker for alle tips. Tank/slange/bensin er nytt i 2021 (original tank), så den biten kan utelukkes. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn