Jump to content

Hvordan bytte slange til dusjsluk bavaria

Roaldb

Recommended Posts

Har en bavaria 33 2007 model hvor jeg innimellom får litt vannsamling under dørken i salongen. Lurer på om dusjsluket kan være synderen og ønsker å bytte slangen fra sluket til ny med nye slangeklemmer osv.

kan bare ikke finne ut hvordan jeg kommer til på undersiden her?? Noen som vet?

image.jpg

Forsøkte armen under ved luka, men det var ikke sjans. Kan dra opp sluket, men det er av mye mindre diameter enn slangen så vil tro at slangen bare faller av hvis jeg drar skikkelig til

Jeg prøvde også å få til dette i Bav. 42Cr. - men måtte gi meg. Tettet med tec7 og skrudde igjen sluket uten å få gjort noe med slangen. Dette er montert før bad-modul ble montert, tenker jeg..😬

Posted (edited)

Uff, var redd det var sånn ja. Ikke det mest vedlikeholds vennlige designet 😔

antar at eneste løsning da er å skjære ut en større del rundt sluket legge slange og støpe med epoxy/ glass fiber rundt 🤨 det gidder jeg neppe 

Edited by Roaldb

Hos meg fikk jeg opp sluket og litt slange. Men jeg hadde også problem med vann som trakk opp i tepper i lugaren utenfor. For min del så løsnet jeg sluket og brukte Tec7 til å fuge en ny pakning og så skrudde sluket ned igjen. Har vært tett siden så det var rett og slett ikke tett mellom dørken i dusjen og sluket. Slangen tilkoblet sluket var altså ok.