Jump to content

Engbo RCU - kodemodus

trydis

Recommended Posts

Har en Engbo RC-01 fjernkontroll som jeg per i dag kan kontrollere ankervinsj akter/forut med.

image.png.d6596fdbecca5eae805dc7e46b8f4a38.png

Forrige sommer var første sesong med båten og konstaterte bare at jeg ikke kunne kjøre baugpropell fra fjernkontrollen.

Var på "oppdagelsesferd" og ser at det også finnes en Engbo RCU som er koblet til joystick for baugpropell, som gir meg et lite håp om at jeg "bare" trenger å programmere fjernkontrollen mot denne. Problemet mitt er at denne RCUen er montert med Sikaflex, er nesten utenfor rekkevidde og kommer kun til med 1 hånd.

I manual vises det 2 alternativer for å sette mottaker i "kodemodus":

1555985088_Skjermbilde2021-06-15kl_23_52_33.png.d3270254946fcc1ea644654438bb5670.png

Klarte nesten å få til alternativ 2 i dag, etter noen timer, men gikk tom for tid og det var ikke en behagelig opplevelse.

Har derfor noen spørsmål:

•  Kan jeg på et vis fake signalene for at begge knappene er trykket inn på et touchpanel (alternativ 1 over) og dermed slippe å måtte sette inn ledningsstumper fra inngang 1-2 og 2-3 for å få mottaker i "kodemodus"?
  • Hvis ikke, må jeg fjerne ledningene som allerede er montert i inngang 13-16 før jeg setter inn ledningsstumper i inngang 1-2 og 2-3. Manual antar at joystick er koblet til inngang 1-3.

IMG_2609.jpg.8f153649a275c22dfe87467f9df822e0.jpg

Redigert av trydis (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...