O_K Startet 17.Juni.2021 Del på Facebook Startet 17.Juni.2021 Siden jeg ser på oppgradering til LiFePO4 så blir det naturlig å fase ut 1-All-2 bryteren fra Perko. Denne bryteren er låsbar, og gir på den måten en viss tyveribeskyttelse, særlig siden koblingene på baksiden er meget vanskelig tilgjengelige, og derved motvirker tyvkobling. Er sikkert mulig å knuse plasten i batterivelgeren, men det krever i alle fall en viss ekstra innsats. Ny plan for designet er å ha en hovedbryter for forbruk, og en for motor, og skille batteribankene litt tydligere siden det blir forskjellig teknologi. Jeg finner dessverre ikke noen andre hovedstrømbrytere som kan låses, hverken med hengelås eller med innebygget nøkkel, bortsett fra nye versjoner av 1-All-2 bryteren fra Perko. Er det noen her som har tips? For 220V er det stort utvalg av låsbare brytere som brukes til sikring av div maskiner, men finner ikke noe for 12V. Går selvsagt ann å fortsette med Perko bryteren for strøm til motor, og bare bruke den i off og 1 possisjonen, og er vel det jeg heller mot å gjøre om jeg ikke finner noe elegant. Tenningslåsen for Yanmar motoren gir dessverre lite sikkerhet da koblingene er lett tilgjengelige på baksiden av dashbordet, og tyvkobling er en smal sak for de fleste med en yanmar instruksjonsbok. Sitér dette innlegget Link to post
tola Svart 17.Juni.2021 Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Du skriver ikke noe om hvor mye strøm du vil dra gjennom bryterne men her er et par forslag fra et søk på Google: Perko: Durite: /tola Sitér dette innlegget Link to post
O_K Svart 17.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2021 Takk for svar, har prøvd google en del selv, men antagelig brukt litt feil ordvalg. Veldig rart jeg ikke har sett den Perko bryteren, har faktisk lett spesifikt etter den siden jeg har perko nå, og regnet med at de kanskje hadde en variant for bare 1 batteri også, men alle de jeg fant med bare on/off var uten lås. Durite var veldig spennende, ser den finnes for opp til 100A, med 500A / 10sek, det er mer en nok for mitt bruk, og den er liten og "pen". Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.