Jump to content

Turbotrykkmåler for diesel med 2-polt el-anlegg


Kåja

Recommended Posts

I USA tror jeg mange sverger til trykkføler i selve instrumentet, og en liten slange/rør fra en port i innløpsmanifold til dashbord. Men da hovedsakelig fordi det gir mer eksakt visning enn med elektronisk giver. Det kan bety problemer med valg av instrument i samme serie som dine andre instrumenter, men jeg vet ikke om det er viktig.

Link to post
arnearmoa skrev for 5 timer siden:

I USA tror jeg mange sverger til trykkføler i selve instrumentet, og en liten slange/rør fra en port i innløpsmanifold til dashbord. Men da hovedsakelig fordi det gir mer eksakt visning enn med elektronisk giver. Det kan bety problemer med valg av instrument i samme serie som dine andre instrumenter, men jeg vet ikke om det er viktig.

Tusen takk for svar. Det er så mye forskjellig fra før ombord i denne båten at et instrument fra eller til av en annen type spiller ingen rolle:wink:

Link to post
Jens_P skrev for 2 timer siden:

Du kan montere enpolet giver på ikke-ledende materiale og forbinde den med slange til motor. Minus-pol må kobles til huset på giveren.

Giver blir enpolet, men isolert fra motor som fortsatt vil være to-polet.

Tusen takk for svar. Jeg gremmes at jeg ikke har tenkt på dette selv, men slik er det noen ganger. Jeg kommer nok til å gå for denne løsningen da det er litt kronglete å trekke slange helt fram til instrumentet.

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...