Kåja Startet 17.Juni.2021 Del på Facebook Startet 17.Juni.2021 Jeg er ute etter å kjøpe en turbotrykkmåler med 2-polt elektrisk giver. Er det noen som vet hvor det kan skaffes? Jeg har surfet nettet opp og ned uten å finne noe som kan brukes. Takknemlig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 18.Juni.2021 Del på Facebook Svart 18.Juni.2021 I USA tror jeg mange sverger til trykkføler i selve instrumentet, og en liten slange/rør fra en port i innløpsmanifold til dashbord. Men da hovedsakelig fordi det gir mer eksakt visning enn med elektronisk giver. Det kan bety problemer med valg av instrument i samme serie som dine andre instrumenter, men jeg vet ikke om det er viktig. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 18.Juni.2021 Del på Facebook Svart 18.Juni.2021 Du kan montere enpolet giver på ikke-ledende materiale og forbinde den med slange til motor. Minus-pol må kobles til huset på giveren. Giver blir enpolet, men isolert fra motor som fortsatt vil være to-polet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Kåja Svart 18.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2021 arnearmoa skrev for 5 timer siden: I USA tror jeg mange sverger til trykkføler i selve instrumentet, og en liten slange/rør fra en port i innløpsmanifold til dashbord. Men da hovedsakelig fordi det gir mer eksakt visning enn med elektronisk giver. Det kan bety problemer med valg av instrument i samme serie som dine andre instrumenter, men jeg vet ikke om det er viktig. Tusen takk for svar. Det er så mye forskjellig fra før ombord i denne båten at et instrument fra eller til av en annen type spiller ingen rolle Sitér dette innlegget Link to post
Kåja Svart 18.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2021 Jens_P skrev for 2 timer siden: Du kan montere enpolet giver på ikke-ledende materiale og forbinde den med slange til motor. Minus-pol må kobles til huset på giveren. Giver blir enpolet, men isolert fra motor som fortsatt vil være to-polet. Tusen takk for svar. Jeg gremmes at jeg ikke har tenkt på dette selv, men slik er det noen ganger. Jeg kommer nok til å gå for denne løsningen da det er litt kronglete å trekke slange helt fram til instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 20.Juni.2021 Del på Facebook Svart 20.Juni.2021 Som sagt kan du egentlig hoppe over hele den elektroniske giveren. Eksempel (her ikke peiling på kvalitet eller egnethet i båt, fins vel mange andre mekaniske, med slange helt fra motor og helt opp til instrumentet): https://www.pedersenracing.no/butikk/nytt-i-nettbutikken/november-2020/depo-racing-night-glow-led-52mm-ladetrykk-3-bar-mekanisk/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.