casie Startet 18.Juni.2021 Del på Facebook Startet 18.Juni.2021 Jeg har 32 amp landstrømsanlegg i min båt. Er det noen havner som har dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Enkelte uttak i Strömstad har 32 A 400 V. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Men hva skal du med 32 A? Kan du ikke lage en overgang, eller bytte kontakten som skal inn på landsiden? Med 32 A kan du trekke drøyt 7000Watt. Trenger du virkelig det blir du nok upopulær i gjestehavnene…. Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 19.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Jeg har laget en overgang, slik at jeg kan ta ut fra vanlige stolper. Det er 5 airconditionanlegg i båten. Litt kjedelig og måtte kjøre generator om jeg ønsker og benytte meg av disse.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Har hørt det skal være god tilgang i Longyearbyen. Tatt høyde for at det ikke opplyses om båt eller seilingsområde. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Hulda skrev for 3 timer siden: Har hørt det skal være god tilgang i Longyearbyen. Tatt høyde for at det ikke opplyses om båt eller seilingsområde. Sikkert godt fyrt med kull 🤣 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Kjellg skrev 6 minutter siden: Sikkert godt fyrt med kull 🤣 Fram for brun strøm! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 casie skrev for 4 timer siden: Det er 5 airconditionanlegg i båten. Litt kjedelig og måtte kjøre generator om jeg ønsker og benytte meg av disse.. 5 AC anlegg, herregud. Slå av aircondition og sett opp til gjennomtrekk. Ta deg en dukkert hvis det fremdeles er for varmt. Det er Norge vi snakker om, er det ikke? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Thomas_h Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Jeg fikk akkurat ny båt, og den hadde også en 32A kobling. Ble overasket. Den har en vvb på 1200 w og en 2 ladere på 25A. Hver kontakt rundt om har egen 16A sikring, så hvis jeg går amok med ovn osv får jeg vel bruk for det. Meeen tilbake til spørsmålet; nei, tror ikke det er vanlig. Sjekket litt selv før jeg gikk for vanlig havnekontakt. De jeg snakket med sa jeg måtte bruke 2 stk vanlige kontaker om jeg trengte mer. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Arendal gjestehavn har noen 32 amp kontakter. 👍 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Flid Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Rimelig godt utvalg med 32 amp 400 volt kontakter i danske havner. Sitér dette innlegget Link to post
Zeiss Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Onarhavn har 32A og 63A for dei som trenger det Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Det vanligste er 10A uttak, men noen få steder er det faktisk hele 16A uttak! Mange steder i Sverige står det faktisk oppslag om "Endast til ladding". Så der kommer du nok til kort med dine airconditionanlegg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Thomas_h skrev for 2 timer siden: De jeg snakket med sa jeg måtte bruke 2 stk vanlige kontaker om jeg trengte mer. Det blir kostbart her i Sverige da strøm her koster 60 kroner pr. dag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bellen Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Ålesund har hvertfall god tilgang på 32A. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 19.Juni.2021 Del på Facebook Svart 19.Juni.2021 Fast strømpris i mange hamner. Ofte 50-60 kroner døgnet. Eg bruker nok ikkje så mange kilowatta på min gamle og kjedelige båt. Greitt å vite at eg er med på å sponse dei store som kjem inn, og verkeleg får bruk for dei 32 A tilkoblingene som er tilgjengeleg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.