Svenno80 Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Hei, har byttet dysespissene til dysene på min perkins 4.236. Det skal vel ikke være nødvendig å sjekke de på verksted da ? Kun demontert den gamle og montert inn den nye spissen ? Quote Link to post
bellen Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Du må nok sjekke om åpningstrykket er korrekt. Quote Link to post
VegJoh Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Som @bellen sier, så bør du nok sjekke åpningstrykket også. Åpningstrykket er vesentlig for at dysene skal gjøre innsprøytningen korrekt. Å gjøre en slik test er lettere på enstegs dyser enn på to stegsdyser. Her er en tråd jeg lagde når jeg byttet dysespisser og justerte åpningstrykket på en Yanmar 4LHA-DTP. Den beskriver litt om hva du må gjøre. Quote D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser Link to post
Recommended Posts