Bjarth Startet 21.Juni.2021 Del på Facebook Startet 21.Juni.2021 Heisann. Oppdaget under under manøvrering at rorindikatoren hang seg opp ved en annledning og senere på seilasen var den ikke til å stole på, noen timer senere hang den igjen mot styrbord og kom aldri tilbake. Dette resulterte selfølgelig i at autopiloten ikke fungerer lengre. Leste en del om dette her på BP og andre plasser og det kunne se ut til å være «wire»/metall tubing som går fra styresylinder til rorindikator giver på autopiloten. Jeg fikk båten opp på slipp i går og da fikk vi konstatert at det var brudd i wire/tubing. I flere tråder blir det referert til feil montering av wire, eller feil routing av wire som kan føre til dette. Det kan se ut som den er «klippet» av agregatet da det mangler noe drevspray i det området og lengden på wire ut til kuttet tilsier at det er det punktet. Kan noen bekrefte rett routing på denne wiren? Jeg legger med et par bilder for info. Jeg har bestillt ny slipping for skifting av denne om en uke, men ønsker ikke å gjøre feil. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Yes, dette er riktig ruting. Det som jeg har gjort feil, med ødelagt wire som resultat, er å ta den over gaffelen og ned. Det er lett å gjøre ved montering. Jeg ødela den når jeg innså min feil og prøvde å føre den tilbake på rett sted uten å løsne boltene, ta ut gaffelen (som hele drevet henger på) og ta den ut rett feil. Lessons learnt. Men ja, dette ser helt riktig ut 👍 Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.