Skipperino Startet 21.Juni.2021 Del på Facebook Startet 21.Juni.2021 (redigert) Jeg og min bror har nettop blitt båteiere for føste gang, motoren trenger ny impeller men finner ikke helt hvilken motor det er, tror det er en Yamaha mercury fra belgia. Bilder medfølger, all hjelp mottas med stor takk og streetcred (seacred?) https://photos.app.goo.gl/Ah4vcEUpYwfX42SF9 Redigert 21.Juni.2021 av Skipperino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Dette er en Mercury basert Mariner fra rundt 1995. Jeg har identisk motor i 30hk utførelse. Samme motor med mindre effektuttak. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipperino Svart 21.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Ok, tusen takk Har du hatt gode erfaringer, spesielt mtp driftssikkerhet? Er det en måte å finne rette deler (feks impeller) har prøvd å bruke serienummer på forskjellige sider men ingen gjenkjenner nummeret, det er ikke bygd opp med bokstaver for å si årsmodell osv. Kun 8 tall. Den ser rein å fin ut inni syns jeg (men har ikke peiling) beklager om dette er helt dumme spørsmål men dette er som sagt min første båt 😊 Var din også laget i Belgia ? Uansett takk å takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Juni.2021 Del på Facebook Svart 21.Juni.2021 Veldig solide motorer dette her. Serienummer finner du på en rund aluminiumssak på selve blokka. Ravns Garasje har impellere og andre deler. Tror disse motorene ble produsert 1994 til 1998 ca. Modellen før var basert på Yamaha og helt ulik. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipperino Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2021 Oki hørest bra ut :) fikk denne 17fot med motor, 3 teiner, ekkolodd bunnsmøring og full tank for 10K. Så tror vi har gjort et godt kjøp, skulle ønske det var en måte å ha på kalesje bare, men det er visst ikke mulig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juni.2021 Del på Facebook Svart 22.Juni.2021 Det var billig ja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.