Vp md11c Startet 21.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 21.Juni.2021 Hei, jeg har kjøpt meg en båt med Volvo penta md11c motor som ikke ville starte denne sesongen. Prøvde og lufte men det kommer ikke diesel opp til dysene, men det kommer en dysj med diesel på returrøret(fra filter) når jeg kinner. Noen som har erfaring med dette og kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Sjekke at stopperen ikke står i stoppstilling før du går videre. Sitér dette innlegget Link to post
Vp md11c Svart 22.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Har sjekket at denne kommer helt ut, har skrudd av rørene på injektor pumpen uten det kom noe. Skrudde også av koblingen som rørene var skrudd fast i og der fløt det åpp diesel når jeg kinnet. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 22.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2021 Mistenker jeg vet hvilken båt/motor du har kjøpt. å den har ut ifra det jeg har hørt fra andre som har båt i samme rekke med båthus ikke kjørt på en goe stund(flere år). En kompis var å så på den. Men fikk så mange rare svar fra selger, at han ga faen i denne(sjøl om pakken var billig) Så ville gått grundig over hele motor. Splittet alt av rør/filter/pumper++ før jeg vurderte å bruke noe videre energi på denne. Mulig det er en quickfix, men også stor sjans for større omgang med rep. Gammel saltvanns kjølt motor. Det som kanskje kan redde den, er at den har ligget i ferskvann/brakkvann lenge. Men var vel noe arve gods de solgte om jeg ikke tar feil. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.