ManU-79 Startet 22.Juni.2021 Del på Facebook Startet 22.Juni.2021 Hei. Noen som kjenner til problematikken hvor en kald påhengsmotor starter i 2-3 sekund flere ganger før den endelig sviver stabilt. På varm motor er det ingen problem. Jeg har skiftet plugg og rensket forgassere til ingen nytte... Noen tips?😎 Sitér dette innlegget Link to post
jcberg Svart 22.Juni.2021 Del på Facebook Svart 22.Juni.2021 (redigert) Har samme motor, opplevde dette første oppstart etter å ha bytta bensinpumpe og slanger, antar det var luft i slangene som gjorde det. Etter å ha starta den en 3-4 ganger gav det seg og har ikke opplevd det siden. Starter den lett sånn bortsett fra at den stopper etter kort tid? Redigert 22.Juni.2021 av jcberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ManU-79 Svart 24.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2021 jcberg skrev On 23.6.2021 at 1.56: Har samme motor, opplevde dette første oppstart etter å ha bytta bensinpumpe og slanger, antar det var luft i slangene som gjorde det. Etter å ha starta den en 3-4 ganger gav det seg og har ikke opplevd det siden. Starter den lett sånn bortsett fra at den stopper etter kort tid? Det hender ofte at den kan være treg å få start på også... Kjøpte båten ifjor😎 Sitér dette innlegget Link to post
jcberg Svart 25.Juni.2021 Del på Facebook Svart 25.Juni.2021 (redigert) 20 hours ago, ManU-79 said: Det hender ofte at den kan være treg å få start på også... Kjøpte båten ifjor😎 Før jeg hadde kostet på noe nye deler ville jeg rengjort alt som har med bensin å gjøre grundig, da er det lettere å oppdage lekkasje. Det virker som du har problem med stabil bensintilførsel under oppstart, mulig det kommer luft inn i slangene eller at et eller begge flottørkammere lekker litt og du pumper ikke nok på slangen til å fylle dem før du starter. Under kaldstart er det en ventil («primer») som gir litt ekstra bensin når du trykker inn nøkkelen. Ikke når du vrir om nøkkelen altså, men trykker den inn i kontrollboksen. Du ser bensinslangen til denne ut fra den plastmanifolden - det går en slange ut til hver forgasser og en slange til denne primer ventilen. Om du pumper godt på slangen, trykker inn nøkkel, ett pump til, og så trykker og gjentar dette en tre-fire ganger så starter den nok helt greit. Er alt i orden skal det holde å pumpe og trykke inn nøkkelen en gang men de begynner jo å bli gamle disse motorene. Det er ikke nødvendig å prime når motor er varm. Redigert 25.Juni.2021 av jcberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.