Steinrawr Startet 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2021 Heisann! Jeg skal begi meg ut på norges største innsjøer med båt i nær framtid. Fra sjøen er jeg vant til gode kart, men jeg klarer ikke finne kart over innsjøer? Noen som har peiling på hvor jeg kan finne noe slikt? Aller helst til bruk på mobil, men vurderer også en liten kartplotter om nødvendig. Spesielt interessert i Tyrifjorden, Randsfjorden og Mjøsa. Link to post
Makiki Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Navionics dekker også innsjøer. Link to post
hanto1 Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Sikkert et dumt spørsmål men har kartverket vært å oppmålt disse nøyaktig, eller er det massevis av stein og grunner som ikke er dokumentert? Link to post
Steinrawr Svart 23.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Makiki skrev 1 time siden: Navionics dekker også innsjøer. Kan du utdype litt? Appen (Boating Marine & Lakes?)? Kart fra nettet? Kart til plotter? Jeg kom på at jeg har brukt C-maps på telefonen på sjøen tidligere,og sjekket der. Jaggu lå det ikke et par utvalgte innsjøer der: Deler av Tyrifjorden og Mjøsa, samt noen småinnsjøer rundt om, men ikke Randsfjorden.. Link to post
shipahoy Svart 23.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2021 Navionics på nett har ihvertfall Randsfjorden. https://webapp.navionics.com Link to post
MrOtto Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 (redigert) Noen som vet hvilke innsjøer i Norge som er inkludert i Navionics+ for kysten og Innlands-Norge? Navionics har et eget kart kun for Innlands-Norge uten kysten. Får man alle innsjøer i dekningsområdet på kartet med kyst og deler av Innlands-Norge? Zoomer man inn på kartet: Oslo, Skagerrak & Haugesund, så får man detajlert kart for ganske mange innsjøer, og jeg regner med det samme er inkludert på kartbrikken: https://www.navionics.com/fin/navionics-plus-oslo-skagerrak-and-haugesund-2.html Hvilke innsjøer er inkludert hos C-map annet enn Mjøsa? Redigert 10.Mai.2023 av MrOtto (see edit history) Link to post
Code0 Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 Jeg sjekker ikke 200 innsjøer for deg, men sjekket Tyrifjorden: Link to post
Roger jo Svart 10.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2023 (redigert) har 22 tif filer over mjøsa som kan sendes. Viser noen ankerplasser De ble brukt i Seaclear i hine håre dager. Redigert 10.Mai.2023 av Roger jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
MrOtto Svart 11.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2023 Navionics og C-map for samme område, er det noe forskjell i kvaliteten på dybdekoter i innsjøer? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn